امام خمینی رحمة الله علیه
ما آن قدر صدمه كه از آمریكا دیدیم از هیچ كس ندیدیم.
سلطه آمریكا تمام بدبختیهاى ملل مستضعف را به دنبال دارد. آمریكا دشمن شماره یك مردم محروم و مستضعف جهان است.
آمریكا مى گوید كه ما در منطقه منافع داریم، چرا باید او در منطقه ما منافع داشته باشد چرا باید منافع مسلمین منافع آمریكا باشد ملل اسلام، از اجانب عموما و از آمریكا خصوصا متنفر است. دنیا بداند كه هر گرفتاریى كه ملت ایران و ملل مسلمین دارند، از اجانباست، از آمریكاست.
مهمترین و دردآورترین مسالهاى كه ملتهاى اسلامى و غیراسلامى كشورهاى حتسلطه
با آن مواجه است، موضوع آمریكاست. همه گرفتارىهایى كه ما داریم از دست آمریكا داریم. همه مصیبت ما زیر سر آمریكاست.
آمریكا شماها را براى نفتتان مىخواهد، آمریكا شما را براى این مىخواهد كه بازار درست كند، كه نفتتان را ببرد و بنجلها را بیاورد به شما بفروشد. دشمن اصلى اسلام و قرآن كریم و پیامبر عظیمالشان - صلى الله علیه و آله وسلم - ابرقدرتها، خصوصا آمریكا و ولیده فاسدش اسرائیل است.
آمریكا این تروریست بالذات دولتى است كه سرتاسر جهان را به آتش كشیده،و همپیمان او صهیونیسم صهیونیست جهانى است كه براى رسیدن به مطامع خود، جنایاتى مرتكب مىشود كه قلمها از نوشتن و زبانها از گفتن آن شرم دارند. تمام گرفتارى ما از این آمریكاست، تمام گرفتارى ما از این اسرائیل است.
رئیس جمهور آمریكا بداند، بداند این معنا را كه منفورترین افراد دنیاستپیش ملت ما.
احساسات ایرانیان علیه ملت آمریكا نبوده، بلكه علیه دولت آمریكاست.
جلد ۱۱ - صفحه ۱۷



12 تیرماه هر سال، مصادف است با سالگرد جنایتِ شرم آورِ انهدام هواپیمای مسافربری ایران، بر فراز آب های خلیج فارس، توسط ناوِ آم ریکایی وینسنس.
طی این آدم کشی مدرن، 290 انسان با ملیتهای ایرانی ، اماراتی ، یوگسلاوی ، پاکستانی ، هندی و ایتالیایی که در میان آنان 66 کودک نیز وجود داشت، به قتل رسیدند.






