امام خمینی رحمة الله علیه

ما آن قدر صدمه كه از آمریكا دیدیم از هیچ كس ندیدیم.
سلطه آمریكا تمام بدبختیهاى ملل مستضعف را به دنبال دارد. آمریكا دشمن شماره یك مردم محروم و مستضعف جهان است. 

آمریكا مى‏ گوید كه ما در منطقه منافع داریم، چرا باید او در منطقه ما منافع‏ داشته باشد چرا باید منافع مسلمین منافع آمریكا باشد ملل اسلام، از اجانب عموما و از آمریكا خصوصا متنفر است. دنیا بداند كه هر گرفتاریى كه ملت ایران و ملل مسلمین دارند، از اجانب‏است، از آمریكاست.

مهمترین و دردآورترین مساله‏اى كه ملتهاى اسلامى و غیراسلامى كشورهاى حت‏سلطه‏
با آن مواجه است، موضوع آمریكاست. همه گرفتارى‏هایى كه ما داریم از دست آمریكا داریم. همه مصیبت ما زیر سر آمریكاست.

آمریكا شماها را براى نفتتان مى‏خواهد، آمریكا شما را براى این مى‏خواهد كه ‏بازار درست كند، كه نفتتان را ببرد و بنجلها را بیاورد به شما بفروشد. دشمن اصلى اسلام و قرآن كریم و پیامبر عظیم‏الشان - صلى الله علیه و آله وسلم - ابرقدرتها، خصوصا آمریكا و ولیده فاسدش اسرائیل است.

آمریكا این تروریست بالذات دولتى است كه سرتاسر جهان را به آتش كشیده،و همپیمان او صهیونیسم صهیونیست جهانى است كه براى رسیدن به مطامع خود، جنایاتى مرتكب مى‏شود كه قلمها از نوشتن و زبانها از گفتن آن شرم دارند. تمام گرفتارى ما از این آمریكاست، تمام گرفتارى ما از این اسرائیل است. 

رئیس جمهور آمریكا بداند، بداند این معنا را كه منفورترین افراد دنیاست‏پیش ملت ما. 

احساسات ایرانیان علیه ملت آمریكا نبوده، بلكه علیه دولت ‏آمریكاست.

جلد ۱۱ - صفحه ۱۷

حقوق بشر غربی امریکایی

 

12 تیرماه هر سال، مصادف است با سالگرد جنایتِ شرم آورِ انهدام هواپیمای مسافربری ایران، بر فراز آب های خلیج فارس، توسط ناوِ آم ریکایی وینسنس.
طی این آدم کشی مدرن، 290 انسان با ملیت‌های ایرانی ، اماراتی ، یوگسلاوی ، پاکستانی ، هندی و ایتالیایی که در میان آنان 66 کودک نیز وجود داشت، به قتل رسیدند.

 

 

 

آمریکا ناقض اصلی حقوق بشر در جهان/ تقارن تامل برانگیز روز جهانی قدس با هفته حقوق بشر آمریکایی