|
کوی دوست
من ای صبا ره رفتن به کوی دوست ندانم **** تو می روی به سلامت سلام من برسانی
| ||
|
مناقب حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
علامه امینی (ره) صاحب کتاب گرانقدر الغدیر با توجه به آیات و روایات مقام ولایت حضرت زهرا علیهاالسلام را به اثبات رسانده و آن را تح مناقبی از حضرت ارائه داده است. که در این جا آنها را ذکر میکنیم. ادامه مطلب [ جمعه ۱۳۹۹/۱۱/۱۰ ] [ 14:7 ] [ مسافر🍃 ]
[ یکشنبه ۱۳۹۹/۰۶/۳۰ ] [ 2:45 ] [ مسافر🍃 ]
ز قبر فاطمه بویی عجیب می آید صدای ناله امن یجیب می آید
صدای کیست شبانه که زار میگرید صدای گریه مردی غریب میآید
علیست این که رود بر مزار فاطمهاش مریض عشق کنار طبیب میآید
ادامه مطلب [ جمعه ۱۳۹۹/۰۶/۲۸ ] [ 1:14 ] [ مسافر🍃 ]
آن طرف همهمهی مبهم هیزمها بود إِنَّمَا فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی، دیوار! 🏴شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بر آقا امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف و همه مسلمانان و شیعیان جهان تسلیت باد
[ پنجشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۱۹ ] [ 18:33 ] [ مسافر🍃 ]
بی تو کبوتر دلم به سینه پر نمی زند
ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا اطهر سلام الله علیها را تسلیت می گوییم
ادامه مطلب [ چهارشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۱۸ ] [ 21:34 ] [ مسافر🍃 ]
🏴در کوچه چو غربت علی را دیدم
🏴پروانه صفت به دور او گردیدم 🏴قنفذ چو بدید همت و عزم مرا 🏴بنمود جفایی که به خود پیچیدم 🏴شهادت حضرت زهرا«س»
✖️جملات سوزناک امیرالمومنین پس از دفن حضرت زهرا (سلام الله علیها)
🔘 چون حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) از دنیا رفت، امیرالمؤمنین وی را پنهان به خاک سپرد و آثار قبر را از میان برد. ▪️آنگاه که دفن پایان یافت و دستها را از خاک قبر تکان داد، اندوه چون سیلی بر او هجوم آورد و اشکها بر صورت مبارک فرو ریخت. ناچار به قبر پیامبر(صلی الله علیه و آله) روی کرده، همه دردی که بر دلش میگذاشت را با ایشان در میان نهاد و گفت: یا رسولالله! سلام من و سلام دخترت فاطمه بر تو باد؛ همان دخترت که حبیبه و نور خوابیده است و خداوند خواست که به سرعت به تو ملحق شود. یا رسولالله ! از فراق دختر برگزیده تو صبر و شکیبایی بر مصیبت، سنت بازمانده از خود شماست. یا رسولالله! آن امانتی که به من سپرده شده بود، باز پس گرفته شد و زهرا از دست من رفت و نزد تو آرمید. یا رسولالله! چقدر این آسمان نیلگون و زمین تیره در نظر من زشت شده است.غم و اندوه من، ابدی و ماندگار شده است و شب من با بیخوابی میگذرد. ▪️این غم از قلب من خارج نمیشود تا زمانی که خداوند مرا در آن خانهای که تو در آن هستی، وارد نماید. دخترت به زودی تو را از اینکه امت تو پشت به پشت هم دادند تا حق او را پایمال نمایند، آگاه خواهد کرد! ⚫️ سرگذشت او را با اصرار جویا شو و گزارش حال را از وی بخواه! زیرا چه بسیار غم وغصههایی که در دل او جمع شده بودند و او در دنیا راهی برای گفتن آن نیافت. اما او آنها را برای تو خواهد گفت و خداوند که بهترین حکمکنندگان است، داوری خواهد کرد. یا رسولالله! صلوات خدا بر تو و سلام و خشنودی خدا بر فاطمه اطهر باد. 🌷 ادامه مطلب [ شنبه ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ] [ 21:53 ] [ مسافر🍃 ]
السلام علیکِ یا فاطمة الزهراء(س) مادر که نباشد نظم خانه به هم میریزد... حضرت علی علیه السلام در نجف...🏴 امام حسن علیه السلام در بقیع...🏴 امام حسین علیه السلام در کربلا...🏴 حضرت زینب سلام الله علیها در دمشق...🏴 و امروز حضرت مهدی عجل الله هم به خاطر نبود یار آواره در صحرا.....😔😔😔 ایام فاطمیه را خدمت آقا صاحب الزمان عجل الله و تمامی منتظرانش تسلیت عرض مینمائیم 🖤 الهی به غربت و تنهائی حضرت مهدی عجل الله قَسمت میدهیم الساعه فرج مولای غریبمان حضرت مهدی عجل الله را برسان🙌 ادامه مطلب [ شنبه ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ] [ 21:49 ] [ مسافر🍃 ]
یکى از دعاهاى حضرت فاطمه (سلام الله علیها) این بود:
اَللّهُمَّ بِعِلْمِکَ الْغَیْبِ وَ قُدْرَتِکَ عَلَى الْخَلْقِ اَحْیِنى ما عَلِمْتَ الْحَیاةَ خَیْرا لى وَ تَوَفَّنى اِذا کانَتِ الْوَفاةُ خَیْرا لى. اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ کَلِمَةَ الاِْخْلاصِ وَ خَشْیَتَکَ فِى الرِّضا وَ الْغَضَبِ وَ الْقَصْدَ فِى الْغِنى وَالْفَقْرِ؛ ی
بارالها! به علم غیب و قدرت فراگیرت سوگند، مرا زنده بدار تا روزى که آن، براى من سودمند است و بمیران هنگامى که مرگ، به سود من باشد. خدایا اعتقاد خالص و ترس از خودت را به هنگام خوشنودى و خشم و میانه روى در حال دارایى و تهى دستى را از تو خواستارم.[بحارالانوار ج 94: 225.]
ادامه مطلب [ سه شنبه ۱۳۹۷/۰۷/۱۰ ] [ 0:35 ] [ مسافر🍃 ]
💠 دعای حضرت فاطمه سلام الله علیها در تعقیب نماز عصر 🔸 الَهِی أَصْلِحْ لِی دِینِیَ الَّذِی هُوَ عِصْمَةُ أَمْرِی وَ أَصْلِحْ لِی دُنْیَایَ الَّتِی فِیهَا مَعَاشِی وَ أَصْلِحْ لِی آخِرَتِیَ الَّتِی إِلَیْهَا مَعَادِی وَ اجْعَلِ الْحَیَاةَ زِیَادَةً لِی مِنْ کُلِ خَیْرٍ وَ اجْعَلِ الْمَوْتَ رَاحَةً لِی مِنْ کُلِّ شر. 🔸خداوندا دینم را اصلاح کن که نگهدار کار من است، دنیای مرا اصلاح کن که تلاش و معاش من در آن است، آخرتم را اصلاح کن که بازگشتم به سوی آن است، زندگی مرا سبب زیادی هر خیر، و مرگ مرا مایه راحتی از هر شّر قرار بده. 📚 الصحیفة الفاطمیه، ص 56
[ پنجشنبه ۱۳۹۷/۰۵/۱۸ ] [ 17:33 ] [ مسافر🍃 ]
⁉️⁉️چرا حضرت فاطمه عليها السلام يگانه دختر حضرت محمد صلى الله عليه و آله مخفيانه دفن شد؟ #پاسخ 👇👇 ✅ قرائن و شواهد نشان می دهد که وصیت حضرت زهرا(سلام الله علیها) مبنی بر دفن شبانه برای این بوده که حضرت زهرا(س) می خواست با این وصیت نارضایتی و ناخشنودی خود از برخی مسلمانان (به ویژه ابابكر و عمر) را اعلام نماید، چنان كه حضرت در بستر بیماری از مسلمانان شكایت نموده و فرمود: "به خدا دنیای شما را دوست نمی دارم و از مردان شما بیزارم! درون و بیرونشان را آزمودم و از آنچه كردند ناخشنودم! ... نفرین بر این مكّاران... وای بر آنان! چرا نگذاشتند حق(ولایت امام علی) در مركز خود قرار یابد و خلافت بر پایه های نبوت استوار ماند؟".[۱] 💢در برخی از روایات و متون تاریخی تصریح شده است كه حضرت زهرا(سلام الله علیها) وصیت نمود كه ابابكر و عمر در تشییع جنازه او شركت نكنند.[۲] 🌹🌹امام علی(علیه السلام) نیز طبق وصیت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) عمل نمود و او را شب دفن نمود.[4]
💢اكنون بسیاری از اهل سنت معتقدند كه حضرت زهرا(سلام الله علیها) در نهایت از آن دو نفر راضی شده اما هیچ دلیل موجهی نمی توانند برای این ادعا ارائه کنند و چه چیز واضح تر از اینکه حضرت حتی در وصیت خویش نیز نارضایتی را ابراز کرده است. ✅دانشمند ارجمند جعفر شهیدی می نویسد: ✅ابن ابی الحدید می گوید: ✅بخاری در این رابطه می گوید: #منابع 👇👇 ادامه مطلب [ پنجشنبه ۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ] [ 10:1 ] [ مسافر🍃 ]
اقامه شعائر فاطمیه(س)، مقتضای ایمان به خدا و خاتم انبیا(ص) بحث در تتمــه مستفاد از آیه [تطهیر] در این جمله خلاصه میشود که بر طبق سنت مسلمةالصـــدور از شخص خاتم انبیا(ص): انقباض حضرت فاطمه زهرا(س) انقباض اوست و انبساط حضرت فاطمـــه زهرا انبساط اوست و به مقتضای نصّ کتاب «وَمَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ». ادامه مطلب [ چهارشنبه ۱۳۹۶/۱۱/۲۵ ] [ 11:40 ] [ مسافر🍃 ]
🍃🌸 پیامبر اکرم(ص):
ایسلمان! محبت.فاطمه در صد جا سودمند است، که آسان ترین آن هنگام مرگ ومحاسبه اعمالاست 📚 بحار ، ج ۲۷ 🥀زیارتنامه_حضرت_فاطمه الزهرا🥀 🔲بسم الله الرحمن الرحیم 🔲 يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَكِ السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ أَمِينِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ خَيْرِ خَلْقِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ أَفْضَلِ أَنْبِيَاءِ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ مَلاَئِكَتِهِ السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ خَيْرِ الْبَرِيَّةِ السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا سَيِّدَةَ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا زَوْجَةَ وَلِيِّ اللَّهِ وَ خَيْرِ الْخَلْقِ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا أُمَّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ سَيِّدَيْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ السَّلاَمُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الصِّدِّيقَةُ الشَّهِيدَةُ السَّلاَمُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الرَّضِيَّةُ الْمَرْضِيَّةُ السَّلاَمُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْفَاضِلَةُ الزَّكِيَّةُ 🌷💚🌷💚🌷💚🌷💚🌷 ادامه مطلب [ دوشنبه ۱۳۹۶/۱۱/۱۶ ] [ 0:8 ] [ مسافر🍃 ]
⬛️ ◼️◾️در مصيبت حضرت #فاطمه_زهرا (س)
🌹🌹امیرالمومنین على عليه السلام هنگام خاكسپارى فاطمه عليها السلام فرمود: 🔹سلام بر تو اى رسول خدا از من و دخترت، كه در كنارت آرميده و زودتر [ از ديگران ] به تو رسيده. 📚نهج البلاغه، خطبه 202 [ جمعه ۱۳۹۶/۱۱/۱۳ ] [ 2:41 ] [ مسافر🍃 ]
شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها
بانو سه ماه منتظر این دقیقه ام زهرا مرا چه قدر بدهکار می کنی؟ در این سه ماه آب شدم،امتحان شدم با دیدنت، نگاه مرا سیلِ غم گرفت این بوی نان داغ به من جانِ تازه داد زحمت نکش! هنوز سرت درد می کند آیینه ی پُر از ترکم احتیاط کن تا کهنه زخمِ بازویتان تیر می کشد با اینکه اهلِ صحبت بی پرده نیستم از دستِ تو به آه شکایت بیاورم جارو نکش! که فاطمه جان درد می کشم جارو نکش! که عطر بهشت ست می بری! باغِ بدون غنچه و گل دلنواز نیست گیرم که گرد گیریِ امروز هم گذشت آشفته خانه ی جگرم را چه می کنی!؟ زهرا به جایِ نان، غم ما را درست کن مبهوت و مات ماندم ازاین مِهر مادری!؟ جانِ علی! بگو که تو با این همه تبت شُستی تنِ حسین و حسن با کدام دست؟ حرف از کفن شد و..جگرت سوخت فاطمه حرف از کفن شد و..کفنت ناله زد:حسین سروده وحید قاسمی ادامه مطلب [ چهارشنبه ۱۳۹۶/۱۱/۱۱ ] [ 1:57 ] [ مسافر🍃 ]
#ظهور
هرکس که در پناه تو مأوی گرفته است صاحبعزای اصلی این روضهها بیا
▪️رهبر معظم انقلاب اسلامی: «حضرت فاطمه زهرا سلاماللهعلیها مصداق کامل «زنِ اسلام» و در بالاترین تراز «زنِ اسلامی» یعنی در حدّ یک رهبر بودند».
♥🌷♥🌷♥🌷♥ صحبت از فاطمه (س) سر فصل غزل خوانی ماست گریه در روضۀ او مسلک عرفانی ماست ما پریشان غم مادرمان فاطمه ایم غربتش علت این گریۀ طولانی ماست 🌴فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه (س) تسلیت باد. ♥💚♥💚♥💚♥ ✨ایام شهادت مظلومانهی حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت باد✨ 💚♥💚♥💚♥
کیست زهرا(س)
کیست زهرا
🌼🍃
ادامه مطلب [ چهارشنبه ۱۳۹۶/۱۱/۱۱ ] [ 1:18 ] [ مسافر🍃 ]
سوره مبارکه نور ،آیه شریفه 35
اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ فِيهَا مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ فِي زُجَاجَةٍ الزُّجَاجَةُ كَأَنَّهَا كَوْكَبٌ دُرِّيٌّ يُوقَدُ مِن شَجَرَةٍ مُّبَارَكَةٍ زَيْتُونِةٍ لَّا شَرْقِيَّةٍ وَلَا غَرْبِيَّةٍ يَكَادُ زَيْتُهَا يُضِيءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُّورٌ عَلَى نُورٍ يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَن يَشَاءُ
جابرین عبدالله گوید : وارد مسجد شدم و علی (ع) را ملاقات کردم. علی (ع) فرمود : تعجب می کنم از کسی که این آیه را بخواند و معنایش را درک نکند. گفتم : کدام آیه ؟ حضرت آیه را خواندند و فرمودند: (مشکاه) محمد (ص) است (مصباح) من هستم. (زجاجه) حسن و حسین هستند (کوکب درّی) علی بن الحسن است. (شجره مبارکه) محمدبن علی است. (زیتونه) جعفربن محمد (لا شرقیه) موسی بن جعفر ( لا غریبه) علی بن موسی الرضا (یکاد زیتها) محمد بن علی ( لم تمسه نار) علی بن محمد (نور علی نور) حسن بن علی (یهدی الله لنوره من یشا) مهدی (عج) است. پیام آیه:🌳🌴🌻🌼🌳🌴 جابرین عبدالله گوید : وارد مسجد شدم و علی (ع) را ملاقات کردم. علی (ع) فرمود : تعجب می کنم از کسی که این آیه را بخواند و معنایش را درک نکند. گفتم : کدام آیه ؟ حضرت آیه را خواندند و فرمودند: (مشکاه) محمد (ص) است (مصباح) من هستم. (زجاجه) حسن و حسین هستند (کوکب درّی) علی بن الحسن است. (شجره مبارکه) محمدبن علی است. (زیتونه) جعفربن محمد (لا شرقیه) موسی بن جعفر ( لا غریبه) علی بن موسی الرضا (یکاد زیتها) محمد بن علی ( لم تمسه نار) علی بن محمد (نور علی نور) حسن بن علی (یهدی الله لنوره من یشا) مهدی (عج) است.
[ دوشنبه ۱۳۹۶/۰۸/۱۵ ] [ 16:41 ] [ مسافر🍃 ]
آیا برگزاری مراسم عقد و عروسی در ایام فاطمیه جایز است؟
پاسخ: در مورد سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) دو روایت است یکی اینکه ایشان 75 روز بعد از رحلت پیغمبر اکرم (ص) به شهادت رسیدند که می شود 13 جمادی الاول و دیگری اینکه 95 روز بعد از رحلت پیغمبر به شهادت رسیدند که می شود 3 جمادی الثانی و طول این 20 روز را ایام فاطمیه نامیده اند. حدود ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) سوال: احتراماً محدوده دو دهه فاطمیه را بیان فرمایید و همچنین برگزاری مراسم جشن عقد و عروسی و امثال آن در این مدت چگونه است؟ پاسخ: سه روز 13 و 14 و 15 جمادی الاول و سه روز 1و 2 و 3 جمادی الثانی بنابر معمول به «فاطمیه» اختصاص دارد ولی در بین این دو برگزاری مراسم عقد و عروسی (با رعایت تمام موازین شرعی) مانعی ندارد. تعبیر سیده النساء العالمین برای حضرت زهرا (س) سوال: چرا ما حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را سیده النساء العالمین میدانیم؟ چرا که در قرآن از او نامی نیامده است در حالیکه در قرآن از حضرت مریم به این عنوان یاد شده است و ما او را منحصر به زمان خودش می دانیم؟ پاسخ: این تعبیر در برخی از روایات آمده است و سوره هل أتی و کوثر در واقع در شأن آن بزرگوار است و همچنین آیه تطهیر و مباهله. تبیان
[ یکشنبه ۱۳۹۶/۰۸/۱۴ ] [ 4:32 ] [ مسافر🍃 ]
شهر آبستن غم هاست خدا رحم كند شهر اين بار چه غوغاست خدارحم كند بوي دود است كه پيچيده ، كجا ميسوزد ؟ نكند خانه ي مولاست خدا رحم كند همه ي شهر به اين سمت سرازير شدند در ميان كوچه دعواست خدا رحم كند هيزم آورده كه اتش بزنند اين در را پشت در حضرت زهراست خدا رحم كند همه جمعند و موافق كه علي را ببرند و علي يكه و تنهاست خدا رحم كند بين اين قوم كه از بغض لبالب هستند قنفذ و مغيره پيداست خدا رحم كند مادر افتاد و پسر رفت زدست ، درد اين است چشم زينب به تماشاست خدا رحم كند مو پريشان كند و دست به نفرين ببرد در زمين زلزله برپاست خدا رحم كند ماجرا كاش همان روز به آخر مي شد تاز آغاز بلاهاست خدا رحم كند غزلم سوخت دلم سوخت دل آقا سوخت روضه ي ام ابيهاست خدا رحم كند .... [ دوشنبه ۱۳۹۶/۰۲/۱۸ ] [ 12:25 ] [ مسافر🍃 ]
شاید #انقلاب ایران از مسائلی بود که جبرئیل در آن ۷۵ روز برای حضرت زهرا(س) نقل میکرد
حتی درباره ائمه هم من ندیدهام که وارد شده باشد که #جبرئیل بر آنها نازل شده باشد، فقط برای #حضرت_زهرا - سلام الله علیها- ست که جبرئیل به طور مکرر در این ۷۵ روز وارد میشده و مسائل آتیهای که بر ذریه او میگذشته است، را میگفته است و #حضرت_امیر هم ثبت میکرده است. شاید یکی از مسائلی که گفته است، راجع به مسائلی است که در عهد ذریه بلندپایه او #حضرت_صاحب- سلام الله علیه- است، برای او ذکر کرده است که مسائل #ایران جزو آن مسائل باشد، ما نمیدانیم، ممکن است. من این شرافت و فضیلت را از همه فضایلی که برای حضرت زهرا ذکر کردهاند، بالاتر میدانم. این تعبیری که مراوده داشته است جبرئیل در این هفتاد و چند روز، برای هیچ کس تا کنون واقع نشده و این از فضایلی است که از مختصات حضرت صدیقه- سلام الله علیها- است.
ادامه مطلب [ شنبه ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ ] [ 19:12 ] [ مسافر🍃 ]
حدیث شریف کسا یکی از منابعی است که ما را در شناخت مقام حضرت زهرا سلاماللهعلیها یاری میدهد. این حدیث از وجود مقدس این بزرگ بانوی اسلام و یگانه زنان بشر نقل شده است. آیتالله بهجت رحمهالله میفرمودند: «عجائب و غرایبی در حدیث کساست. خدا میداند کسی بشمارد که چقدر معجره در آن است خیلی کار بزرگی کرده است». ازاینرو بر ماست تا به دیده دقت به این حدیث بنگریم و با یاری گرفتن از راهنماییهای این عارف حقیقتبین، در حد وسع ناچیز خود، ارادت خود را با معرفتی بیشتر به آن بانوی بیهمتا ابراز کنیم.
آتش زدن به خانه مولابهانه بود مقصودخصم،کشتن بانوي خانه بود باآن همه سفارش پيغمبرخدا پاداش دوستي علي،تازيانه بود آن شب قويترين سندغربت علي تشييع مخفيانه ودفن شبانه بود
ادامه مطلب [ دوشنبه ۱۳۹۵/۱۱/۲۵ ] [ 20:20 ] [ مسافر🍃 ]
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله : بی شک خداوند با خشم فاطمه(س) به خشم می آید وبا خشنودی اوخشنود می شود. الامالی، شیخ مفید، ص 94.
نوکر زهرا شدم نام پاک فاطمه من نمیدانم چه گفتن یا فاطمه
ادامه مطلب [ شنبه ۱۳۹۵/۱۱/۲۳ ] [ 17:32 ] [ مسافر🍃 ]
یارب بحق مظلومیت حضرت فاطمه علیها السلام ،دختر پیغمبرت، برسان حضرت مهدی علیه السلام را همو که انتقام گیرنده خون مادرش است
فاطمه جان قربان قبر بی نشانت
امشب دل سنگ کوچه ها می گرید
سالروز شهادت خیر النساء العالمین ، دخت پیامبر اعظم (ص)و همسر ویاور امیر المئو منین حضرت علی علیه السلام ومادر ائمه اطهار علیهم السلام تسلیت باد
فاطمه جان ، جانم فدای راه تو
[ دوشنبه ۱۳۹۴/۱۲/۰۳ ] [ 21:19 ] [ مسافر🍃 ]
بر مشام جان رسد بویی غریب از كوچه ها ... بوی سیلی... یاس نیلی... حمله ی آلوده ها... بوی گریه... خاك چادر... بغضی از جنس حسن!!! صبر حیدر ...اشك زینب... غنچه ای در شعله ها ... السلام ای فاطمیه ... ابتدای كربلا!!! روضه ی غم... اشك نم نم... آه مادر مرده ها!!! یا فاطمه تو آن بانوی فرخنده ای هستی که چون حضرت علی علیه السلام به خواستگاریت آمدمهریه ی خود را شفاعت از گناهکاران امت پدرت قرار داد ![]() حضرت فاطمه علیها السلام درواپسین روزهای عمر شریفش به خادمه اش فرمود:دوست ندارم حجم بدنم را در کفن ،حتی بعد از مرگم،نامحرمی ببیند.وچون خادمه اش طرحی از تابوت که رسم دیار خودشان بود برای ایشان ترسیم کرد حضرت آن قدر دل رنجیده اش شادمان شد که غنچه ی تبسم بر لبهای او شکفته شد امشب دل سنگ کوچه ها می گرید یک شهر خموش و بی صدا می گرید تشیع جنازه ی غریب زهراست امشب تابوت به حال مرتضی می گرید ![]() آن روز تمام آسمان نیلی بود/بر دوش علی بیعت تحمیلی بود وقتی ثمر باغ فدک قسمت شد/ ای وای که سهم زهرا سیلی شد
[ سه شنبه ۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ] [ 10:55 ] [ مسافر🍃 ]
فضیلت تسبیح حضرت فاطمه (س) -از حضرت صادق علیها السلام منقول است: که ما سفا رش می کنیم کودکان خود را به تسبیح فاطمه علیهاالسلام، چنانکه سفار ش می کنیم،ایشان را به نماز.پس آن را ترک مکن،هر که مداومت نماید بر آن شقی و بدبخت نمی شود. ودر حدیثی دیگر میفرماید:خواندن تسیبح مادرم فاطمه (س )بعد از هر نماز بهتر است نزد من از آنکه هزار رکعت نماز مستحبی بگذارد. -و در روایات معتبره وارد شده، "ذکر کثیر" که خدا در قرآن به آن امر فرموده تسبیح حضرت فاطمه علیهاالسلام است،و هر که بعد از هر نماز به آن مداومت نماید،خدا را بسیار یاد کرده و به آیه ی کریمه ی "وَذکُروُااللهَ ذِکراً کَثیراً" عمل نموده است. -امام باقر علیه السلام میفرماید:هر که تسبیح فاطمه سلام الله علیها را بگوید،و بعد از آن استغفار کند، خدا او را بیامرزد و آن بر زبان صد است و در عمل هزار.شیطان را دور می کند و خدا را خشنود میکند. ودر حدیثی دیگر میفرماید:عبادت الهی به انجام نرسیده به چیزی که بهتر از تسبیح فاطمه علیها السلام باشد و اگر چیزی از آن بهتر بود حضرت رسول صلّی الله علیه و آله آن را به مادرم عطا می فرمود.
فاطمه دُرّ نایاب علی , دُردانه ی پیغمبر است مادر پیشوایان دین , خیر النساء عالم است فاطمه دخت پیمبر ,همسر و یار علی ست مادر سبط نبی , آل کساء ,او کوثر است عمر و ابوبکر و ظالمان همه در شکستند بر فاطمه پهلوی او بشکست و غصب شد حق او از جور ظلم شوهرش دست بسته تنها مانده است فاطمه پشت در سوخته جا مانده است کمر خمیده و پهلوی شکسته است دل آزرده و صورت کبود گشته است همه از جهل و بخل و زیاده خواهی ظالمان زمانه است
"فاطمه جان دعایی کن برای ما که حسن عاقبت کند خدا نصیب ما"
[ پنجشنبه ۱۳۸۹/۰۲/۲۳ ] [ 23:30 ] [ مسافر🍃 ]
|
||
| [قالب وبلاگ : تمزها] [Weblog Themes By : themzha.com] | ||