اسلایدر

کوی دوست  
کوی دوست  
من ای صبا ره رفتن به کوی دوست ندانم    ****       تو می روی به سلامت سلام من برسانی 

مناقب حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

 

علامه امینی (ره) صاحب کتاب گرانقدر الغدیر با توجه به آیات و روایات مقام ولایت حضرت زهرا علیهاالسلام را به اثبات رسانده و آن را تح مناقبی از حضرت ارائه داده است. که در این جا آنها را ذکر می‌کنیم.


ادامه مطلب
[ جمعه ۱۳۹۹/۱۱/۱۰ ] [ 14:7 ] [ مسافر🍃 ]
[ یکشنبه ۱۳۹۹/۰۶/۳۰ ] [ 2:45 ] [ مسافر🍃 ]

 

ز قبر فاطمه بویی عجیب می آید

صدای ناله امن یجیب می آید

 

صدای کیست شبانه که زار می‌گرید

صدای گریه مردی غریب می‌آید

 

علی‌ست این که رود بر مزار فاطمه‌اش

مریض عشق کنار طبیب می‌آید


🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

 


ادامه مطلب
[ جمعه ۱۳۹۹/۰۶/۲۸ ] [ 1:14 ] [ مسافر🍃 ]

آن طرف همهمه‌ی مبهم هیزم‌ها بود
🏴 این طرف زمزمه‌ی خواهش یک پیغمبر:

 إِنَّمَا فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی، دیوار!
 إِنَّمَا فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی، ای در....

🏴شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بر آقا امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف و همه مسلمانان و شیعیان جهان تسلیت باد

 

[ پنجشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۱۹ ] [ 18:33 ] [ مسافر🍃 ]

بی تو کبوتر دلم به سینه پر نمی زند
کسی به خانه ی علی حلقه به در نمی زند
فاطمه جان حسین تو بی تو غذا نمی خورد
حسن ز دوری رخت خنده دگر نمی زند
ای گل نازنین من! همسر بی قرین من!
زینب تو بدون تو شانه به سر نمی زند
خیز ز جا و با علی روی به سوی خانه کن
که میخ در به سینه ات بوسه دگر نمی زند
آب بر آتش دلم خیز و به اشک خود بزن
که مرهمی به زخم دل سوز جگر نمی زند
کنار قبر مخفی ات ورد زبانم این بود
بی تو به بام خانه ام پرنده پر نمی زند

 

 


🌷🌷دهه فاطمیه🌷🌷

ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا اطهر سلام الله علیها را تسلیت می گوییم


🌷🌷🌷🌷
 


ادامه مطلب
[ چهارشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۱۸ ] [ 21:34 ] [ مسافر🍃 ]
🏴در کوچه چو غربت علی را دیدم

🏴پروانه صفت به دور او گردیدم

🏴قنفذ چو بدید همت و عزم مرا

🏴بنمود جفایی که به خود پیچیدم

🏴شهادت حضرت زهرا«س»
تسلیت باد🏴

 

✖️جملات سوزناک امیرالمومنین پس از دفن حضرت زهرا (سلام الله علیها)


⚫️ ثقه‌الاسلام "کلینی" از محدثان بزرگ شیعه آورده است که:

🔘 چون حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) از دنیا رفت، امیرالمؤمنین وی را پنهان به خاک سپرد و آثار قبر را از میان برد.

▪️آنگاه که دفن پایان یافت و دست‌ها را از خاک قبر تکان داد، اندوه چون سیلی بر او هجوم آورد و اشک‌ها بر صورت مبارک فرو ریخت.

ناچار به قبر پیامبر(صلی الله علیه و آله) روی کرده، همه دردی که بر دلش می‌گذاشت را با ایشان در میان نهاد و گفت:

یا رسول‌الله! سلام من و سلام دخترت فاطمه بر تو باد؛ همان دخترت که حبیبه و نور خوابیده است و خداوند خواست که به سرعت به تو ملحق شود.

یا رسول‌‌الله ! از فراق دختر برگزیده تو صبر و شکیبایی بر مصیبت، سنت بازمانده از خود شماست.
🔘 من تو را به دست خود به قبرنهاده و به خاک سپردم، در حالی که سر شما بر روی سینه من بود، جان سپردی.
در قرآن بهترین سخن آمده:
«انالله و انا الیه راجعون»

یا رسول‌الله! آن امانتی که به من سپرده شده بود، باز پس گرفته شد و زهرا از دست من رفت و نزد تو آرمید.

یا رسول‌الله! چقدر این آسمان نیلگون و زمین تیره در نظر من زشت شده است.غم و اندوه من، ابدی و ماندگار شده است و شب من با بی‌خوابی می‌گذرد.

▪️این غم از قلب من خارج نمی‌شود تا زمانی که خداوند مرا در آن خانه‌‌ای که تو در آن هستی، وارد نماید.
چه زود بود که بین ما جدایی افتد. از این فراق تنها به خدا شکایت می‌برم.

دخترت به زودی تو را از اینکه امت تو پشت به پشت هم دادند تا حق او را پایمال نمایند، آگاه خواهد کرد!

⚫️ سرگذشت او را با اصرار جویا شو و گزارش حال را از وی بخواه! زیرا چه بسیار غم وغصه‌هایی که در دل او جمع شده بودند و او در دنیا راهی برای گفتن آن نیافت. اما او آنها را برای تو خواهد گفت و خداوند که بهترین حکم‌کنندگان است، داوری خواهد کرد.

یا رسول‌الله! صلوات خدا بر تو و سلام و خشنودی خدا بر فاطمه اطهر باد.
🌹🕊
📕 #منبع: کافی، کلینی، محمدبن یعقوب، ج ۱، ص ۵۸، امالی مفید
برگرفته از کتاب دختر پیامبر، نوشته محمد علی جاودان

 🌷


ادامه مطلب
[ شنبه ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ] [ 21:53 ] [ مسافر🍃 ]
السلام علیکِ یا فاطمة الزهراء(س)
مادر که نباشد نظم خانه به هم میریزد...
حضرت علی علیه السلام در نجف...🏴
امام حسن علیه السلام در بقیع...🏴
امام حسین علیه السلام در کربلا...🏴
حضرت زینب سلام الله علیها در دمشق...🏴

و امروز حضرت مهدی عجل الله هم به خاطر نبود یار آواره در صحرا.....😔😔😔

ایام فاطمیه را خدمت آقا صاحب الزمان عجل الله و تمامی منتظرانش تسلیت عرض مینمائیم 🖤

الهی به غربت و تنهائی حضرت مهدی عجل الله قَسمت میدهیم الساعه فرج مولای غریبمان حضرت مهدی عجل الله را برسان🙌


ادامه مطلب
[ شنبه ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ] [ 21:49 ] [ مسافر🍃 ]
 

یکى از دعاهاى حضرت فاطمه (سلام الله علیها) این بود:
 
اَللّهُمَّ بِعِلْمِکَ الْغَیْبِ وَ قُدْرَتِکَ عَلَى الْخَلْقِ اَحْیِنى ما عَلِمْتَ الْحَیاةَ خَیْرا لى وَ تَوَفَّنى اِذا کانَتِ الْوَفاةُ خَیْرا لى. اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ کَلِمَةَ الاِْخْلاصِ وَ خَشْیَتَکَ فِى الرِّضا وَ الْغَضَبِ وَ الْقَصْدَ فِى الْغِنى وَالْفَقْرِ؛ ی
 

بارالها! به علم غیب و قدرت فراگیرت سوگند، مرا زنده بدار تا روزى که آن، براى من سودمند است و بمیران هنگامى که مرگ، به سود من باشد. خدایا اعتقاد خالص و ترس از خودت را به هنگام خوشنودى و خشم و میانه روى در حال دارایى و تهى دستى را از تو خواستارم.

 
[بحارالانوار ج 94: 225.]

ادامه مطلب
[ سه شنبه ۱۳۹۷/۰۷/۱۰ ] [ 0:35 ] [ مسافر🍃 ]
💠 دعای حضرت فاطمه سلام الله علیها در تعقیب نماز عصر
  

🔸 الَهِی أَصْلِحْ لِی دِینِیَ الَّذِی هُوَ عِصْمَةُ أَمْرِی وَ أَصْلِحْ لِی دُنْیَایَ الَّتِی فِیهَا مَعَاشِی وَ أَصْلِحْ لِی آخِرَتِیَ الَّتِی إِلَیْهَا مَعَادِی وَ اجْعَلِ‏ الْحَیَاةَ زِیَادَةً لِی‏ مِنْ‏ کُلِ‏ خَیْرٍ وَ اجْعَلِ الْمَوْتَ رَاحَةً لِی مِنْ‏ کُلِّ شر‏.

🔸خداوندا دینم را اصلاح کن که نگهدار کار من است، دنیای مرا اصلاح کن که تلاش و معاش من در آن است، آخرتم را اصلاح کن که بازگشتم به سوی آن است، زندگی مرا سبب زیادی هر خیر، و مرگ مرا مایه راحتی از هر شّر قرار بده.

📚 الصحیفة الفاطمیه، ص 56

 

[ پنجشنبه ۱۳۹۷/۰۵/۱۸ ] [ 17:33 ] [ مسافر🍃 ]

⁉️⁉️چرا حضرت فاطمه عليها السلام يگانه دختر حضرت محمد صلى الله عليه و آله مخفيانه دفن شد؟

#پاسخ 👇👇

✅ قرائن و شواهد نشان می دهد که وصیت حضرت زهرا(سلام الله علیها) مبنی بر دفن شبانه برای این بوده که حضرت زهرا(س) می خواست با این وصیت نارضایتی و ناخشنودی خود از برخی مسلمانان (به ویژه ابابكر و عمر) را اعلام نماید، چنان كه حضرت در بستر بیماری از مسلمانان شكایت نموده و فرمود: "به خدا دنیای شما را دوست نمی دارم و از مردان شما بیزارم! درون و بیرونشان را آزمودم و از آنچه كردند ناخشنودم!‌ ... نفرین بر این مكّاران... وای بر آنان! چرا نگذاشتند حق(ولایت امام علی) در مركز خود قرار یابد و خلافت بر پایه های نبوت استوار ماند؟".[۱]

💢در برخی از روایات و متون تاریخی تصریح شده است كه حضرت زهرا(سلام الله علیها) وصیت نمود كه ابابكر و عمر در تشییع جنازه او شركت نكنند.[۲]
🌹🌹از امام صادق(علیه السلام) سؤال شد كه چرا حضرت زهرا(سلام الله علیها) شبانه دفن شد؟ حضرت فرمود:
🔹«لانّها أوصت أن لا یصلّی علیها الرّجلان العربیان؛
💢حضرت زهرا(سلام الله علیها) وصیت نمود كه آن دو مرد (ابوبكر و عمر) بر او نماز نخوانند».[3]

🌹🌹امام علی(علیه السلام) نیز طبق وصیت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) عمل نمود و او را شب دفن نمود.[4]
✅ در صحیح بخاری آمده است: "شوی او شبانه او را به خاك سپرد و رخصت نداد تا ابوبكر بر جنازه‌ او حاضر شود".[5]


✅ بنابراین، با این وصیت، حضرت زهرا(سلام الله علیها) خواست نارضایتی خود از مردم، (به ویژه ابابكر و عمر) اعلام نموده و افكار عمومی را در طول تاریخ به این نكته جلب كند كه دختر پیامبر از برخی مسلمانان راضی نبوده و دستگاه حكومت نسبت به خاندان پیامبر(صلی الله علیه و آله) ستم روا داشته است. هم چنین از این طریق، مظلومیت حضرت علی، غصب خلافت او و غصب فدك فهمیده شود.

💢اكنون بسیاری از اهل سنت معتقدند كه حضرت زهرا(سلام الله علیها) در نهایت از آن دو نفر راضی شده اما هیچ دلیل موجهی نمی توانند برای این ادعا ارائه کنند و چه چیز واضح تر از اینکه حضرت حتی در وصیت خویش نیز نارضایتی را ابراز کرده است.

✅دانشمند ارجمند جعفر شهیدی می نویسد:
💢«... به هر حال پنهان داشتن قبر دختر پیغمبر ناخشنود بودن او را از كسانی چند نشان می دهد و پیداست كه او - فاطمه زهرا(سلام الله علیها) - می خواسته است با این كار آن ناخشنودی را آشكار سازد».[6]

✅ابن ابی الحدید می گوید:
🔹«وَ الصَّحیحُ عِندِی اَنـَّها ماتَتْ وَ هِیَ واجِدَةٌ عَلی اَبی بَکْرٍ وَ عُمَرَ وَ اَنـَّها اَوْصَتْ اَلا یُصَلِّیا عَلَیْها...
💢آنچه از نظر من صحیح می باشد این است که: فاطمه از دنیا رفت در حالی که بر ابوبکر و عمر غضبناک بود و وصیّت نمود که آن دو بر جنازه وی نماز نخوانند...»[7]

✅بخاری در این رابطه می گوید:
🔹«فَغَضِبَتْ فاطِمَةُ بِنْتُ رَسُولِ اللهِ، فَهَجَرَتْ اَبابَکْرٍ فَلَمْ تَزَلْ مُهاجِرَتُهُ حَتّی تُوُفِّیَتْ.
💢فاطمه بر ابوبکر غضبناک شد و با او قطع رابطه کرد و این قطع رابطه و قهر وی تا وفاتش ادامه یافت.»[8]

#منابع 👇👇
1⃣. اعیان الشیعه، ج ۲، ص ۴۶۹؛ بحارالانوار، ج ۴۳، ص ۲۰۶ - ۲۰۷؛ جعفر شهیدی،‌زندگانی حضرت فاطمه(س)، ص ۱۵۰ - ۱۵۱.
2⃣. بحارالانوار، ج ۴۳، ص ۲۰۶- ۲۰۷.
3⃣. همان؛ مناقب ابن شهر آشوب، ج ۱، ص ۵۰۴.
4⃣. طبقات الكبری، ج ۸، ص ۱۸ - ۱۹.
5⃣. صحیح بخاری، ج ۵، ص ۱۷۷.
6⃣. جعفر شهیدی، زندگانی حضرت فاطمه، ص ۱۶۵.
7⃣. شرح نهج البلاغه ،ج۶،ص۵۰
8⃣. صحیح بُخاری، حدیث شماره ۲۸۶۲؛ [نقل مشابه، مُسند احمدبن حنبل، حدیث شماره ۲۵.


ادامه مطلب
[ پنجشنبه ۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ] [ 10:1 ] [ مسافر🍃 ]
 

اقامه شعائر فاطمیه(س)، مقتضای ایمان به خدا و خاتم انبیا(ص)

 بحث در تتمــه مستفاد از آیه [تطهیر] در این جمله خلاصه می‌شود که بر طبق سنت مسلمةالصـــدور از شخص خاتم انبیا(ص)‌: انقباض حضرت فاطمه زهرا(س) انقباض اوست و انبساط حضرت فاطمـــه زهرا انبساط اوست و به مقتضای نصّ کتاب «وَمَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ».


ادامه مطلب
[ چهارشنبه ۱۳۹۶/۱۱/۲۵ ] [ 11:40 ] [ مسافر🍃 ]
🍃🌸 پیامبر اکرم(ص):

ای‌سلمان! محبت.‌فاطمه در صد جا

سودمند است، که آسان ترین آن

هنگام مرگ ومحاسبه اعمال‌است

📚 بحار ، ج ۲۷
💚🌷💚🌷💚🌷💚🌷💚🌷

‍ 🥀زیارتنامه_حضرت_فاطمه الزهرا🥀

🔲بسم الله الرحمن الرحیم 🔲

يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَكِ
قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صَابِرَةً وَ زَعَمْنَا أَنَّا لَكِ أَوْلِيَاءُ وَ مُصَدِّقُونَ وَ صَابِرُونَ لِكُلِّ مَا أَتَانَا بِهِ أَبُوكِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ أَتَى (أَتَانَا) بِهِ وَصِيُّهُ‏ فَإِنَّا نَسْأَلُكِ إِنْ كُنَّا صَدَّقْنَاكِ إِلاَّ أَلْحَقْتِنَا بِتَصْدِيقِنَا لَهُمَا لِنُبَشِّرَ أَنْفُسَنَا بِأَنَّا قَدْ طَهُرْنَا بِوِلاَيَتِكِ‏ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ نَبِيِّ اللَّهِ‏ السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ حَبِيبِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ خَلِيلِ اللَّهِ‏السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ صَفِيِّ اللَّهِ

السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ أَمِينِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ خَيْرِ خَلْقِ اللَّهِ‏ السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ أَفْضَلِ أَنْبِيَاءِ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ مَلاَئِكَتِهِ‏ السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ خَيْرِ الْبَرِيَّةِ السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا سَيِّدَةَ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ‏ السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا زَوْجَةَ وَلِيِّ اللَّهِ وَ خَيْرِ الْخَلْقِ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ‏ السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا أُمَّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ سَيِّدَيْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ السَّلاَمُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الصِّدِّيقَةُ الشَّهِيدَةُ السَّلاَمُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الرَّضِيَّةُ الْمَرْضِيَّةُ السَّلاَمُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْفَاضِلَةُ الزَّكِيَّةُ
السَّلاَمُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْحَوْرَاءُ الْإِنْسِيَّةُ السَّلاَمُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا التَّقِيَّةُ النَّقِيَّةُ السَّلاَمُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْمُحَدَّثَةُ الْعَلِيمَةُ
السَّلاَمُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْمَظْلُومَةُ الْمَغْصُوبَةُ السَّلاَمُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْمُضْطَهَدَةُ الْمَقْهُورَةُ السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ
صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكِ وَ عَلَى رُوحِكِ وَ بَدَنِكِ‏
أَشْهَدُ أَنَّكِ مَضَيْتِ عَلَى بَيِّنَةٍ مِنْ رَبِّكِ وَ أَنَّ مَنْ سَرَّكِ فَقَدْ سَرَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ‏
وَ مَنْ جَفَاكِ فَقَدْ جَفَا رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ‏
وَ مَنْ آذَاكِ فَقَدْ آذَى رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ‏
وَ مَنْ وَصَلَكِ فَقَدْ وَصَلَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ‏
وَ مَنْ قَطَعَكِ فَقَدْ قَطَعَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ‏
لِأَنَّكِ بَضْعَةٌ مِنْهُ وَ رُوحُهُ الَّذِي بَيْنَ جَنْبَيْهِ كَمَا قَالَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ‏ أُشْهِدُ اللَّهَ وَ رُسُلَهُ وَ مَلاَئِكَتَهُ أَنِّي رَاضٍ عَمَّنْ رَضِيتِ عَنْهُ سَاخِطٌ عَلَى مَنْ
سَخِطْتِ عَلَيْهِ‏ مُتَبَرِّئٌ مِمَّنْ تَبَرَّأْتِ مِنْهُ مُوَالٍ لِمَنْ وَالَيْتِ مُعَادٍ لِمَنْ عَادَيْتِ‏ مُبْغِضٌ لِمَنْ أَبْغَضْتِ مُحِبٌّ لِمَنْ أَحْبَبْتِ وَ كَفَى بِاللَّهِ شَهِيداً وَ حَسِيباً وَ جَازِياً وَ مُثِيبا

🌷💚🌷💚🌷💚🌷💚🌷


ادامه مطلب
[ دوشنبه ۱۳۹۶/۱۱/۱۶ ] [ 0:8 ] [ مسافر🍃 ]
⬛️ ◼️◾️در مصيبت حضرت #فاطمه_زهرا (س)

🌹🌹امیرالمومنین على عليه السلام هنگام خاكسپارى فاطمه عليها السلام فرمود:

🔹سلام بر تو اى رسول خدا از من و دخترت، كه در كنارت آرميده و زودتر [ از ديگران ] به تو رسيده.
🔹اى رسول خدا ! از جدايى دردانه دخترت صبرم لبريز گشته و تاب توان از كفم رفته است
اما براي من كه سختي جدايي تو را ديده و سنگيني مصيبت تو را كشيدم، شكيبايي ممكن است، اين من بودم كه با دست خود تو را در ميان قبر نهادم و هنگامی که سر به سینه من داشتی جان به جان آفرین تسلیم نمودی
🔹پس همه ما از آن خداييم و همگى به سوى او باز مى گرديم.
🔹اينك امانتى [كه به من سپرده بودى ]بازگردانيده شد و به صاحبش رسید.
🔹امّا از اين پس، اندوه من [از غم فراق شما ]هميشگى خواهد بود و شبهايم به بيدارى خواهد گذشت تا آن گاه كه خداوند سرايى را كه تو در آنى، برايم برگزيند.
🔹بزودى دخترت تو را از ستمها و حق كشيهايى كه امّتت، همداستان، در حقّ او روا داشتند آگاه خواهد ساخت.
🔹همه وقايع را از او بپرس و اخبار اوضاع و احوال را از وى جويا شو.
🔹اين ستمها در حالى شد كه هنوز از رفتن تو مدتى نگذشته ، و يادت از ميان نرفته بود.
🔹بدرودتان باد، بدرودى وداع گونه، نه از سر نفرت و بيزارى.
🔹پس اگر از نزد شما بروم، به سبب ملال و بى علاقگى نيست و چنانچه بمانم نه از آن روست كه به آنچه خداوند به شكيبايان وعده داده است، بد گمانم.

📚نهج البلاغه، خطبه 202

[ جمعه ۱۳۹۶/۱۱/۱۳ ] [ 2:41 ] [ مسافر🍃 ]
  شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها

 

بانو سه ماه منتظر این دقیقه ام
مشغول کارِ خانه شدی خوش سلیقه ام؟

زهرا مرا چه قدر بدهکار می کنی؟
داری برای دل خوشی ام کار می کنی

در این سه ماه آب شدم،امتحان شدم
با هر صدای سرفه ی تو نصفِ جان شدم

با دیدنت، نگاه مرا سیلِ غم گرفت
با اولین تبسم تو، گریه ام گرفت

این بوی نان داغ به من جانِ تازه داد
حتی به پلکهای حسن جانِ تازه داد

زحمت نکش! هنوز سرت درد می کند
باید کمک کنم، کمرت درد می کند

آیینه ی پُر از ترکم احتیاط کن
با بالِ خسته شاپرکم احتیاط کن

تا کهنه زخمِ بازویتان تیر می کشد
دستاس خانه آهِ نفس گیر می کشد

با اینکه اهلِ صحبت بی پرده نیستم
راضی به رنجِ دستِ ورم کرده نیستم

از دستِ تو به آه شکایت بیاورم
نگذاشتی طبیب برایت بیاورم

جارو نکش! که فاطمه جان درد می کشم
دارم شبیه پهلوی تان درد می کشم

جارو نکش! که عطر بهشت ست می بری!
رویِ مرا زمین نزن این روزِ آخری

باغِ بدون غنچه و گل دلنواز نیست
ویرانه را به خانه تکانی نیاز نیست

گیرم که گرد گیریِ امروز هم گذشت
فصل بهار آمد و این سوز هم گذشت

آشفته خانه ی جگرم را چه می کنی!؟
خاکی که ریخته به سرم را چه می کنی؟

زهرا به جایِ نان، غم ما را درست کن
حلوایِ ختمِ شیرخدا را درست کن

مبهوت و مات ماندم ازاین مِهر مادری!؟
دستِ شکسته جانب دستاس می بری؟

جانِ علی! بگو که تو با این همه تبت
شانه زدی چگونه به گیسوی زینبت؟

شُستی تنِ حسین و حسن با کدام دست؟
آماده کرده ای تو کفن با کدام دست؟

حرف از کفن شد و..جگرت سوخت فاطمه
از تشنگی لب پسرت سوخت فاطمه

حرف از کفن شد و..کفنت ناله زد:حسین
خونابه های پیرهنت ناله زد: حسین

سروده وحید قاسمی


ادامه مطلب
[ چهارشنبه ۱۳۹۶/۱۱/۱۱ ] [ 1:57 ] [ مسافر🍃 ]
 #ظهور

هرکس که در پناه تو مأوی گرفته است
باران اشک روضه‌ی زهرا گرفته است

صاحب‌عزای اصلی این روضه‌ها بیا
حالا که زخم فاطمه بالا گرفته است


✨اللهم عجل لولیک ‌الفرج✨

 

 

 

▪️رهبر معظم انقلاب اسلامی: «حضرت فاطمه ‌زهرا سلام‌الله‌علیها مصداق کامل «زنِ اسلام» و در بالاترین تراز «زنِ اسلامی» یعنی در حدّ یک رهبر بودند».

 

♥🌷♥🌷♥🌷♥

صحبت از فاطمه (س) سر فصل غزل خوانی ماست

گریه در روضۀ او مسلک عرفانی ماست

ما پریشان غم مادرمان فاطمه ایم

غربتش علت این گریۀ طولانی ماست

🌴فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه (س) تسلیت باد.

♥💚♥💚♥💚♥
دیشب حسن
دست به مویم کشید و گفت:
زینب بخواب،
مادرمان خوب می‌شود...

✨ایام شهادت مظلومانه‌ی حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت باد✨

💚♥💚♥💚♥

 

کیست زهرا(س)
یاس خوش عطر رسول
راضیه،انسیه، مرضیه، بتول

 

کیست زهرا
کهکشانی منجلی
کیست زهرا
کعبه عشق علی
یا فاطمه الزهرا ادرکنی
ایام فاطمیه بر همگان تسلیت باد

 

🌼🍃

 


ادامه مطلب
[ چهارشنبه ۱۳۹۶/۱۱/۱۱ ] [ 1:18 ] [ مسافر🍃 ]
 

سوره مبارکه نور ،آیه شریفه 35

 

اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ فِيهَا مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ فِي زُجَاجَةٍ الزُّجَاجَةُ كَأَنَّهَا كَوْكَبٌ دُرِّيٌّ يُوقَدُ مِن شَجَرَةٍ مُّبَارَكَةٍ زَيْتُونِةٍ لَّا شَرْقِيَّةٍ وَلَا غَرْبِيَّةٍ يَكَادُ زَيْتُهَا يُضِيءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُّورٌ عَلَى نُورٍ يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَن يَشَاءُ

 

جابرین عبدالله گوید : وارد مسجد شدم و علی (ع) را ملاقات کردم. علی (ع) فرمود : تعجب می کنم از کسی که این آیه را بخواند و معنایش را درک نکند. گفتم : کدام آیه ؟ حضرت آیه را خواندند و فرمودند: (مشکاه) محمد (ص) است (مصباح) من هستم. (زجاجه) حسن و حسین هستند (کوکب درّی) علی بن الحسن است. (شجره مبارکه) محمدبن علی است. (زیتونه) جعفربن محمد (لا شرقیه) موسی بن جعفر ( لا غریبه) علی بن موسی الرضا (یکاد زیتها) محمد بن علی ( لم تمسه نار) علی بن محمد (نور علی نور) حسن بن علی (یهدی الله لنوره من یشا) مهدی (عج) است.

پیام آیه:🌳🌴🌻🌼🌳🌴

جابرین عبدالله گوید : وارد مسجد شدم و علی (ع) را ملاقات کردم. علی (ع) فرمود : تعجب می کنم از کسی که این آیه را بخواند و معنایش را درک نکند. گفتم : کدام آیه ؟ حضرت آیه را خواندند و فرمودند: (مشکاه) محمد (ص) است (مصباح) من هستم. (زجاجه) حسن و حسین هستند (کوکب درّی) علی بن الحسن است. (شجره مبارکه) محمدبن علی است. (زیتونه) جعفربن محمد (لا شرقیه) موسی بن جعفر ( لا غریبه) علی بن موسی الرضا (یکاد زیتها) محمد بن علی ( لم تمسه نار) علی بن محمد (نور علی نور) حسن بن علی (یهدی الله لنوره من یشا) مهدی (عج) است.

 

[ دوشنبه ۱۳۹۶/۰۸/۱۵ ] [ 16:41 ] [ مسافر🍃 ]

 

آیا برگزاری مراسم عقد و عروسی در ایام فاطمیه جایز است؟


سوال: اینکه سه دهه فاطمیه داریم آیا بر اساس سند های شیعی می باشد یا خیر؟ آیا اینکه می گویند دهه فاطمیه 45 روزه ای نداریم چقدر صحت دارد؟ معیار شروع دهه فاطمیه چه زمانی است؟ قبل از شهادت یا بعد از روز شهادت شروع می شود؟

 

پاسخ: در مورد سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) دو روایت است یکی اینکه ایشان 75 روز بعد از رحلت پیغمبر اکرم (ص) به شهادت رسیدند که می شود 13 جمادی الاول و دیگری اینکه 95 روز بعد از رحلت پیغمبر به شهادت رسیدند که می شود 3 جمادی الثانی و طول این 20 روز را ایام فاطمیه نامیده اند.

حدود ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها)

سوال: احتراماً محدوده دو دهه فاطمیه را بیان فرمایید و همچنین برگزاری مراسم جشن عقد و عروسی و امثال آن در این مدت چگونه است؟

پاسخ: سه روز 13 و 14 و 15 جمادی الاول و سه روز 1و 2 و 3 جمادی الثانی بنابر معمول به «فاطمیه» اختصاص دارد ولی در بین این دو برگزاری مراسم عقد و عروسی (با رعایت تمام موازین شرعی) مانعی ندارد.

تعبیر سیده النساء العالمین برای حضرت زهرا (س)

سوال: چرا ما حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را سیده النساء العالمین میدانیم؟ چرا که در قرآن از او نامی نیامده است در حالیکه در قرآن از حضرت مریم به این عنوان یاد شده است و ما او را منحصر به زمان خودش می دانیم؟

پاسخ: این تعبیر در برخی از روایات آمده است و سوره هل أتی و کوثر در واقع در شأن آن بزرگوار است و همچنین آیه تطهیر و مباهله.

تبیان

 

[ یکشنبه ۱۳۹۶/۰۸/۱۴ ] [ 4:32 ] [ مسافر🍃 ]

شهر آبستن غم هاست خدا رحم كند

شهر اين بار چه غوغاست خدارحم كند



بوي دود است كه پيچيده ، كجا ميسوزد ؟ 

نكند خانه ي مولاست خدا رحم كند 



همه ي شهر به اين سمت سرازير شدند

در ميان كوچه دعواست خدا رحم كند 



هيزم آورده كه اتش بزنند اين در را 

پشت در حضرت زهراست خدا رحم كند



همه جمعند و موافق كه علي را ببرند

و علي يكه و تنهاست خدا رحم كند 



بين اين قوم كه از بغض لبالب هستند

قنفذ و مغيره پيداست خدا رحم كند 



مادر افتاد و پسر رفت زدست ، درد اين است

چشم زينب به تماشاست خدا رحم كند 



مو پريشان كند و دست به نفرين ببرد 

در زمين زلزله برپاست خدا رحم كند 



ماجرا كاش همان روز به آخر مي شد 

تاز آغاز بلاهاست خدا رحم كند 



غزلم سوخت دلم سوخت دل آقا سوخت 

روضه ي ام ابيهاست خدا رحم كند ....

[ دوشنبه ۱۳۹۶/۰۲/۱۸ ] [ 12:25 ] [ مسافر🍃 ]
شاید #انقلاب ایران از مسائلی بود که جبرئیل در آن ۷۵ روز برای حضرت زهرا(س) نقل می‌کرد

حتی درباره ائمه هم من ندیده‌ام که وارد شده باشد که #جبرئیل بر آنها نازل شده باشد، فقط برای #حضرت_زهرا - سلام الله علیها- ست که جبرئیل به طور مکرر در این ۷۵ روز وارد میشده و مسائل آتیه‌ای که بر ذریه او می‌گذشته است، را می‌گفته است و #حضرت_امیر هم ثبت می‌کرده است.

شاید یکی از مسائلی که گفته است، راجع به مسائلی است که در عهد ذریه بلندپایه او #حضرت_صاحب- سلام الله علیه- است، برای او ذکر کرده است که مسائل #ایران جزو آن مسائل باشد، ما نمی‌دانیم، ممکن است.

من این شرافت و فضیلت را از همه فضایلی که برای حضرت زهرا ذکر کرده‌اند، بالاتر می‌دانم. این تعبیری که مراوده داشته است جبرئیل در این هفتاد و چند روز، برای هیچ کس تا کنون واقع نشده و این از فضایلی است که از مختصات حضرت صدیقه- سلام الله علیها- است.


#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
#صحیفه_امام
#امام_خمینی
صحیفه نور،جلد 19،صفحه 279
بیانات امام خمینی(ره) در دیدار با گروهی از خواهران به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیه و روز زن
مورخ:1364/12/11


ادامه مطلب
[ شنبه ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ ] [ 19:12 ] [ مسافر🍃 ]
حدیث شریف کسا یکی از منابعی است که ما را در شناخت مقام حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها یاری می‌دهد. این حدیث از وجود مقدس این بزرگ بانوی اسلام و یگانه زنان بشر نقل شده است. آیت‌الله بهجت رحمه‌الله می‌فرمودند: «عجائب و غرایبی در حدیث کساست. خدا می‌داند کسی بشمارد که چقدر معجره در آن است خیلی کار بزرگی کرده است».
ازاین‌رو بر ماست تا به دیده دقت به این حدیث بنگریم و با یاری گرفتن از راهنمایی‌های این عارف حقیقت‌بین، در حد وسع ناچیز خود، ارادت خود را با معرفتی بیشتر به آن بانوی بی‌همتا ابراز کنیم.

مظلومه شهیده

آتش زدن به خانه مولابهانه بود

مقصودخصم،کشتن بانوي خانه بود

باآن همه سفارش پيغمبرخدا

پاداش دوستي علي،تازيانه بود

آن شب قويترين سندغربت علي

تشييع مخفيانه ودفن شبانه بود

 

یا فاطمه مظلومه


ادامه مطلب
[ دوشنبه ۱۳۹۵/۱۱/۲۵ ] [ 20:20 ] [ مسافر🍃 ]

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله :

بی شک خداوند با خشم فاطمه(س) به خشم می آید وبا خشنودی اوخشنود می شود.

الامالی، شیخ مفید، ص 94.


السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ

http://uploadgoogle.ir/uploads/1486994274281.jpg

 

 

نوکر زهرا شدم
 دنیا به نامم گشته است

نام پاک فاطمه 
ذکر سلامم گشــــته است

من نمیدانم چه 
رازی دارد این نام عجــیب

گفتن یا فاطمه
تـــــکه کلامم گشتـه است

 

 


ادامه مطلب
[ شنبه ۱۳۹۵/۱۱/۲۳ ] [ 17:32 ] [ مسافر🍃 ]
یارب بحق مظلومیت حضرت فاطمه علیها السلام ،دختر پیغمبرت، برسان حضرت مهدی علیه السلام را همو که انتقام گیرنده خون مادرش است 

فاطمه جان قربان قبر بی نشانت

امشب دل سنگ کوچه ها می گرید
یک شهر خموش و بی صدا می گرید
تشیع جنازه ی غریب زهراست امشب
تابوت به حال مرتضی می گرید

 

 

 

سالروز شهادت خیر النساء العالمین ، دخت پیامبر اعظم (ص)و همسر ویاور امیر المئو منین حضرت علی علیه السلام ومادر ائمه اطهار علیهم السلام تسلیت باد

 

فاطمه جان ، جانم فدای راه تو

 

[ دوشنبه ۱۳۹۴/۱۲/۰۳ ] [ 21:19 ] [ مسافر🍃 ]


بر مشام جان رسد بویی غریب از كوچه ها ...

بوی سیلی... یاس نیلی... حمله ی آلوده ها... بوی گریه... خاك چادر... بغضی از جنس حسن!!!
 

صبر حیدر ...اشك زینب... غنچه ای در شعله ها
...

السلام ای فاطمیه ... ابتدای كربلا!!! روضه ی غم... اشك نم نم... آه مادر مرده ها!!!

یا فاطمه تو آن بانوی فرخنده ای هستی که چون حضرت علی علیه السلام به خواستگاریت آمدمهریه ی خود را شفاعت از گناهکاران امت پدرت قرار داد
حضرت فاطمه علیها السلام درواپسین روزهای عمر شریفش به خادمه اش فرمود:دوست ندارم حجم بدنم را در کفن ،حتی بعد از مرگم،نامحرمی ببیند.وچون خادمه اش طرحی از تابوت که رسم دیار خودشان بود برای ایشان ترسیم کرد حضرت آن قدر دل رنجیده اش شادمان شد که غنچه ی تبسم بر لبهای او شکفته شد

امشب دل سنگ کوچه ها می گرید
یک شهر خموش و بی صدا می گرید
تشیع جنازه ی غریب زهراست امشب
تابوت  به  حال  مرتضی  می گرید

http://zaerin.ir/days/hazrat_zahra_sh90/photo/(12).jpg



آن روز تمام آسمان نیلی بود/بر دوش علی بیعت تحمیلی بود

وقتی ثمر باغ فدک قسمت شد/ ای وای که سهم زهرا سیلی شد

[ سه شنبه ۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ] [ 10:55 ] [ مسافر🍃 ]

فضیلت تسبیح حضرت فاطمه (س)

-از حضرت صادق  علیها السلام  منقول است: که ما سفا رش می کنیم کودکان خود را به تسبیح فاطمه علیهاالسلام، چنانکه سفار ش می کنیم،ایشان را به نماز.پس آن را ترک مکن،هر که مداومت نماید بر آن شقی و بدبخت نمی شود.

ودر حدیثی دیگر میفرماید:خواندن  تسیبح مادرم فاطمه (س )بعد از هر نماز بهتر است نزد من از آنکه هزار رکعت نماز مستحبی بگذارد.

-و در روایات معتبره وارد شده، "ذکر کثیر" که خدا در قرآن به آن امر فرموده تسبیح حضرت فاطمه علیهاالسلام است،و هر که بعد از هر نماز به آن مداومت نماید،خدا را بسیار یاد کرده و به آیه ی کریمه ی "وَذکُروُااللهَ ذِکراً کَثیراً" عمل نموده است.

-امام باقر علیه السلام میفرماید:هر که تسبیح فاطمه سلام الله علیها را بگوید،و بعد از آن استغفار کند، خدا او را بیامرزد و آن بر زبان صد است و در عمل هزار.شیطان را دور می کند و خدا را خشنود میکند.

ودر حدیثی دیگر میفرماید:عبادت الهی به انجام نرسیده به چیزی که بهتر از تسبیح فاطمه علیها السلام باشد و اگر چیزی  از آن بهتر بود حضرت رسول صلّی الله علیه و آله آن را به مادرم عطا می فرمود.

 



فاطمه دُرّ نایاب علی , دُردانه ی پیغمبر است

مادر پیشوایان دین , خیر النساء عالم است

فاطمه دخت پیمبر ,همسر و یار علی ست

مادر سبط نبی , آل کساء ,او کوثر است

عمر و ابوبکر و ظالمان همه در شکستند بر فاطمه

پهلوی او بشکست و غصب شد حق او از جور ظلم

شوهرش دست بسته تنها مانده است

فاطمه پشت در سوخته جا مانده است

کمر خمیده و پهلوی شکسته است

دل آزرده و صورت کبود گشته است

همه از جهل و بخل و زیاده خواهی  ظالمان زمانه است

 

"فاطمه جان دعایی کن برای ما که حسن عاقبت کند خدا نصیب ما"




[ پنجشنبه ۱۳۸۹/۰۲/۲۳ ] [ 23:30 ] [ مسافر🍃 ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

🌟بسم الله الرحمن الرحیم🌟
💚اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم💚

ذکر تعجیل فرج،رمزنجات بشر است ما بر آنیم که این ذکر جهانی بشود
""اللهم عجل لولیک الفرج""


🍃🌸باد صبا بیار نسیمی ز کوی دوست
کاین بوی دوست عالمی آباد میکند🌸🍃
موضوعات وب
امکانات وب


برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب