اسلایدر

کوی دوست  
کوی دوست  
من ای صبا ره رفتن به کوی دوست ندانم    ****       تو می روی به سلامت سلام من برسانی 
📣 در ابتدای جلسه‌ی درس خارج فقه بیان شد:
👈 سخنان رهبر انقلاب درباره #شفافیت_مسئولین با #مردم و عدم پنهان‌کاری

🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح دوشنبه گذشته (۹۷/۰۷/۲۳) در ابتدای جلسه‌ی درس خارج فقه خود، در توضیح «نامه‌ی حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) خطاب به مسئولان و فرماندهان نظامی»(۱) برخی وظایف آنان را برشمردند و این نامه را به مثابه دستورالعملی برای همه مدیران نظام اسلامی دانستند و با اشاره به فرازهایی از این نامه گفتند:

🔹️ در منطق حکومت علوی اگر کسی به خاطر مسئولیتش دارای امتیاز و احترامی شد، این موضوع نباید #اخلاق و #رفتار او را با مردم تغییر بدهد و او را از #مردم دور کند.

🔹️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: #مسئولان نظام اسلامی بدانند #شکر_نعمت مسئولیتشان در این است که به بندگان خدا نزدیکی بیشتری پیدا کنند، با آنان نشست و برخاست کنند و نسبت به آنها #مهربانی و توجه بیشتری به خرج دهند.

🔸️ ایشان سپس به فراز دیگری از این نامه درباره موضوع شفافیت مسئولان پرداختند: «اَلا وَ اِنَّ لَکُم عِندِی اَن لَا اَحتَجِبَنَّ دُونَکُم سِرّاً اِلّا فی حَرب».

🔸️ ایشان در شرح این فراز از نامه حضرت علی (علیه‌السلام) گفتند: «این نکته‌ی بسیار مهمّی است؛ این شفّافیّتی که حالا سر زبانها است که «آقا شفّاف، شفّاف»، در کلام امیرالمؤمنین است.

🔸️ بعضی‌ها عادت کرد‌ه‌اند هر چیز خوبی که در جامعه‌ی اسلامی است را نسبت بدهند به غربی‌ها. واقعاً انسان تعجّب میکند از کوته‌فکری بعضی‌ها! #توجّه به مردم، آراء مردم، #اهتمام به مردم، میگوید «ما از غربی‌ها یاد گرفتیم اینها را»؛... وقتی مراجعه به منابع اسلامی نمیکنید، وقتی کلمات #امیرالمؤمنین و رسول مکرّم اسلام را نمیخوانید، بلد نیستید، خب بله، از غربی‌ها باید یاد بگیرید. میگویند بعضی‌ها، می‌شنوید که «بله، این شفّافیّت را هم آنها به ما یاد دادند»؛ نخیر، شفّافیّت را امیرالمؤمنین یاد داده؛ میگوید حقّ شما بر من -یعنی حقّی که شما پیش من دارید- [این است که] هیچ رازی را از شما پنهان ندارم، هیچ حرفی را از شما پنهان نکنم، مگر در جنگ و مسائل جنگ و مسائلی که با دشمن طرف هستیم، اینجا نمیشود حرفها را زد؛ چون حرف را وقتی که گفتیم، شما شنفتی، دشمن هم می‌شنود. بله در این مسائل حرب -حرب، اعمّ از همین حرب به‌اصطلاح نظامی و مانند اینها است- در مسائل امنیّتی، در مسائل نظامی، در مسائل گوناگونی که جنگ داریم با دشمن، مقابله‌ی با دشمن داریم، بله اینجا جای افشاگری نیست، جای شفّافیّت نیست، امّا در غیر اینها، در مسائل عمومیِ مردم، اَن لَا اَحتَجِبَنَّ دُونَکُم سِرّاً.»

🔺️ رهبر انقلاب بر این نکته تأکید کردند که: مسئولان جز در موارد نظامی، امنیّتی و اموری که با دشمن مقابله داریم، باید شفاف باشند و هیچ رازی را از مردم پنهان نکنند.


🔍 ۱. نامه ۵۰ نهج‌البلاغه

 

[ دوشنبه ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ ] [ 14:2 ] [ مسافر🍃 ]
آثار و نتايج قيام قائم

هنگامي که حضرت قائم (عج) قيام کنند، جهان دگرگون خواهد شد، و از مسير اين دگرگوني و تحوّل آثار و نتايجي باقي خواهد ماند که ثمره ي دلنشين آن کام همگان را شيرين خواهد کرد. از جمله ثمرات آن، مي توان به اين موارد اشاره کرد:

1- جهان بافروغ جمال آرايش منوّر گردد.

2- ثروت به طور مساوي تقسيم شود.

3- جهان در آسايش و آرامش بي نظير قرار گيرد.

4- امّت اسلامي مجد و عظمت فوق العادّه اي پيدا کند.

5- همه ي بدعتهاي جاهلي ريشه کن شود.

6- حسد و حيله از بين برود.

7- همه بي نياز شوند و از پذيرش پول امتناع کنند.

8- همه ي شيعيان جهان از اقطار و اکناف جهان در اطراف شمع وجودش گرد آيند.

9- هر حقّي به صاحب حق بر گردد.

10- در روي زمين ويرانه اي نمي ماند جز اينکه آباد گردد و...

 

[ یکشنبه ۱۳۹۷/۰۷/۲۹ ] [ 23:10 ] [ مسافر🍃 ]
عده ای سرب وگلوله,عده ای ملیاردها.
هردوتا خوردند
اما این کجا وآن کجا!

این یکی از سوز ترکش آن یکی هم در سونا
هردو میسوزند
اما این کجا وآن کجا!

عده ای بر روی مین و عده ای بر بال قو
هردو خوابیدند
اما این کجا وآن کجا!

این یکی بر تخت ماساژ آن یکی بر ویلچرش
هردو آرام اند
اما این کجا وآن کجا!

این یکی در عمق دجله,آن يکی آنتاليا
هر دو در آبند
اما این کجا وآن کجا!

این یکی با گازخردل, آن يكي با گاز پارس.
هردو میسازند
اما این کجا وآن کجا!

عده ای کردند کار و عده ای بستند بار
هردو فعالند
اما این کجا و آن کجا!

باکری ها سمت غرب و خاوری ها سمت غرب
هر دو تا رفتند
اما این کجا وآن کجا؟

آن یکی بر پشت تانک و آن یکی بر صدر بانک
هر دو مسئولند
اما این کجا و آن کجا!

عده ای بر تار شیطان میتنند چون عنکبوت.
عده ای بر حق وجاویدند
اما این کجا و آن كجا؟

[ یکشنبه ۱۳۹۷/۰۷/۲۹ ] [ 23:4 ] [ مسافر🍃 ]

⚫️ امروز می‌خواهم دلها را روانه كنم قبرستان بقیع برای غریبی امام حسن مجتبی «علیه‌السلام» اشك بریزیم، آن آقایی كه مظلوم بود، مظلوم زیست، مظلوم تشییع شد، و امروز هم قبرش مظلوم است.

⚫️ در زندگی امام حسن مظلومیت موج میزند، كسی كه زنش به او خیانت كند،از این مظلومیت بالاتر⁉️
كسی كه یاران خودش به او خیانت كنند، یك یك فرماندهان و یاران پشت امام را خالی كردند.

⚫️ بعد از آن كه حضرت از كوفه به مدینه آمد، بعضی‌ها كه رد می‌شدند به آقا سلام نمی‌كردند، بعضی‌ها جواب سلامش را نمی‌دادند، بعضی ها به او می‌گفتند: یا مُذِلَّ المُؤمِنین.

🔴 از شام می‌آمدند رو در روی امام می‌ایستادند، به اوفحش می‌دادند و ناسزا می‌گفتند، درمجلسی كه نشسته بود خطیب، منبر می‌رفت به پدرش امیرالمؤمنین جسارت می‌كرد.
🔴 گاهی امام اشك می‌ریخت و از مجلس بلند می‌شد، و گاهی مقابله می‌كرد.
قدرت در دست معاویه افتاده بود، و امام در این شرایط سخت مظلوم بود.
امروز هم قبرش در قبرستان بقیع بدون هیچ شمع و چراغی است.

💭 لذا پیغمبر فرمود: هر چشمی كه برای حسنم بگرید، قیامت گریان نخواهد بود. [۱]
از زهرای مرضیه هم نقل شده كه به بعضی از ذاكران اهلبیت فرموده است: چرا از حسنم یاد نمی‌كنید؟ برای امام حسن، اباعبدالله گریه كرده است، امام حسین خودش برای امام حسن روضه خواند و اشك ریخت،
🔴 وقتی كنار بدنش نشست و لخته‌های خون برادر را در طشت دید، شروع كرد به اشك ریختن و گریه نمودن.
امام حسن چشمانش را باز كرد، گفت: برادرم تو گریه نكن، حسین جان تو برای من اشك نریز، گریه كنان عالم باید برای تو اشك بریزند و گریه كنند. [۲]

⚫️ وقتی بدن مقدسش را كنار قبر پیامبر آوردند، جلوی اباالفضل العباس و امام حسین بدن را تیر باران كردند. [۳]
عكس العمل هم نمی‌شود نشان داد، خودش سفارش كرده بود. [۴]

💭 امام حسین «علیه‌السلام» فرمود: كسی شمشیر نكشد، بدن برادرم را به قبرستان بقیع ببرید، بدن را به قبرستان آوردند،شروع كرد روضه خواندن: فَلَیْسَ حَریباً مَنْ اُصیبَ بمالِه و َلكِنَّ مَنْ واری اَخاهُ حَریبٌ، غارت زده آن نیست كه مالش را می‌برند، غارت زده منم كه با دست خود، برادرم را داخل قبر گذاشتم.
⚫️ آه، آه، یك یك چوبه‌های تیر را از بدن امام حسن «علیه‌السلام» بیرون كشید.
داداشم، دیگر چگونه در بین مردم ظاهر شوم،
داداشم، دیگر چگونه خود را بیارایم.

.📚منـابــع:
۱- در عزای مظلومان، انتشارات شفق، ص ۵۵-۵۶
۲- بحارالانوار، ج ۴۵، ص ۲۱۸؛المناقب، ج ۴،ص ۸۶، منتهی الامال، ص ۳۴۲؛ اللهوف، ص ۲۵
۳و۴- سوگنامه آل محمد، ص ۶۰-۶۳

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه ۱۳۹۷/۰۷/۲۴ ] [ 23:2 ] [ مسافر🍃 ]
 

حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره:


به معلومات و واضحات خود، عمل نمی‌کنیم، مع‌ذلک مقامات و علمیات و معارف بالاتر را طالبیم.
به یاد دارم در کربلا آقا شیخِ نابینایی در بالاسر سیدالشهدا علیه‌السلام و درحالی‌که مرا نمی‌دید، به پسرش که کوچک بود و هنوز بالغ نشده بود، می‌گفت: پسرم! نماز بخوان. وقتی پسر به نماز ایستاد، در وقت نیت، وقتی که می‌خواست به او یاد دهد که چگونه نیت کند، می‌گفت: پسرم! در نماز دلت را به خدا ببند! یک کلمه است، گوش کردن و نکردن، گفتن و نگفتن، ولی فرقش از زمین تا آسمان است. اگر میل داری به جایی برسی که سید رضی، سید مرتضی، و شیخ مفید رحمهم‌الله‌ رسیدند، کاری بکن که آنها می‌کردند، تا به مقامات آنها برسی.
آری، با حرف تنها نمی‌توان به جایی که آنها رسیده‌اند، رسید. علمیات آنان شرق و غرب را فرا گرفته، و عملیات آنها هم قابل انکار نیست، و کرامات عجیب و غریب هم از آنها نقل شده که قابل انکار نیست.
بنابراین، فرق ما و آنها این است که آنها اهل علم و عمل و صاحب مقامات و کرامات بوده‌اند و ما نیستیم. به نظر بنده تفاوت میان ما و آنها فقط در این است که آنها به آنچه می‌دانستند، عمل می‌کردند، ولی ما حتی آنچه را که می‌بینیم، عمل نمی‌کنیم! و حتی أَلأهَم فَالأهَم و أَلأوْجَب فَالأوْجَب را رعایت نمی‌کنیم!
آنها در مقام عمل حتی در عمل به مستحبات، منتظر حالی بودند که آن را خوب انجام دهند! تنها مشابهت ما با آنها این است که آنها در ایمان و یقین قوی بودند و صلابت داشتند، و ایمان و یقین ما ضعیف است!

📚 در محضر بهجت، ج٣، ص٢۴٢

 

[ سه شنبه ۱۳۹۷/۰۷/۲۴ ] [ 13:20 ] [ مسافر🍃 ]
🌹🌹امام علی علیه السلام:

🔹ابِئسَ القَرینُ الغَضَبُ: یبدِى المَعائِبَ وَ یدنِى الشَّرَّ وَ یباعِدُ الخَیرَ ؛

💢خشم، بدترین همراه است:
◀️ عیب ها را آشکار
◀️ بدی ها را نزدیک
◀️ و خوبی ها را دور می کند.

📚غررالحکم، ح ۴۴۱۷

 

[ سه شنبه ۱۳۹۷/۰۷/۲۴ ] [ 0:49 ] [ مسافر🍃 ]
 

حضرت على عليه السلام:

«إِذا فَسَدَتِ النِّيَّةُ وَقَعَتِ البَليَّةُ»

هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.

نهج البلاغه، خطبه 91

[ شنبه ۱۳۹۷/۰۷/۲۱ ] [ 15:4 ] [ مسافر🍃 ]
اعمال ماه صفر

1-در این ماه، به دادن صدقه اهتمام بیشتری شود پیامبر اکرم (ص) در باب صدقه دادن می فرمایند : " لبخند تو بر روی برادرت صدقه است ، امر به معروف و نهی از منکر کردنت صدقه است ، رهنمایی کسی که راه را گم کرده صدقه است و دور کردن سنگ و خا ر و استخوان از راه صدقه است . 

 

2-برای ایمنی از بلاها، دعای زیر هر روز ده مرتبه خوانده شود: یا شَدیدَ الْقُوی‏ وَیا شَدیدَ الْمِحالِ یا عَزیزُ یا عَزیزُ یا عَزیزُ ذَلَّتْ بِعَظَمَتِکَ جَمیعُ خَلْقِکَ فَاکْفِنی‏ شَرَّ خَلْقِکَ یا مُحْسِنُ یا مُجْمِلُ یا مُنْعِمُ یا مُفْضِلُ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ سُبْحانَکَ اِنّی‏ کُنْتُ مِنَ الظَّالِمینَ فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَنَجَّیْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَکَذلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنینَ وَصَلَّی اللَّهُ عَلی‏ مُحَمَّدٍ وَ الِهِ‏ الطَّیِّبینَ الطَّاهِرینَ! (مفاتیح الجنان) ای سخت نیرو، و ای سختگیر! ای عزیز، ای عزیز، ای عزیز! خوارند از بزرگی‏ات همه خلقت. پس کفایت کن از من شرّ خلق خودت را، ای احسان بخش! ای نیکوکار! ای نعمت بخش! ای عطا دِه! ای که معبودی جز تو نیست! منزّهی تو! به راستی من از ظالمانم. اجابت کردیم برایش و نجاتش دادیم از غمّ و همچنین نجات دهیم مؤمنان را، و رحمت کند خدا بر محمّد و آل پاک و پاکیزه‏اش!

 

3-ـ «سیّد بن طاووس» نقل کرده است: در روز سوم ماه صفر، دو رکعت نماز بخوان که در رکعت اوّل سوره «حمد» و سوره «انّا فتحنا» (فتح) و در رکعت دوم سوره «حمد» و سوره «توحید» قرائت شود و پس از سلام نماز، صد بار صلوات بفرست و صد بار آل ابى سفیان را لعنت کن و صد مرتبه استغفار نما و آنگاه حاجت خویش را از خداوند بخواه. (ان شاء اللّه به هدف اجابت مى رسد).

 

4ـ در روز اربعین (بیستم ماه صفر) زیارت امام حسین(علیه السلام) مستحبّ است و مورد تأکید قرار گرفته. در روایتى که «شیخ طوسى» از امام حسن عسکرى(علیه السلام) نقل کرده، چنین آمده است: نشانه هاى مؤمن پنج چیز است: به جاى آوردن پنجاه و یک رکعت نماز (17 رکعت نماز واجب و 34 رکعت نافله) و زیارت اربعین (امام حسین(علیه السلام)) و انگشتر را بر دستِ راست نهادن، و پیشانى را به هنگام سجده بر خاک گذاردن و بسم الله الرّحمن الرّحیم را در نماز بلند گفتن...

[ پنجشنبه ۱۳۹۷/۰۷/۱۹ ] [ 22:43 ] [ مسافر🍃 ]

تصویب CFT در مجلس نمایشی است / اجرای بی سر و صدای بندهای FATF توسط دولت از سال ۹۶ + سند

روز گذشته مجلس شورای اسلامی کشورمان روز جنجالی و پر هیاهوی را برای تصویب آخرین بخش FATF ، یعنی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) را پشت سر گذاشت و در نهایت بعد از کش و قوس های فراوان با رأی نمایندگان این لایحه تصویب و برای تأیید به شورای نگهبان ارسال شد تا در صورت تصویب شورای نگهبان برای اجرا به مراکز و نهاهای کشور ابلاغ شود اما طبق اطلاعات بدست آمده تمام بندهای FATF از سال گذشته در کشور اجرایی شده است.

 

ادامه مطلب
[ سه شنبه ۱۳۹۷/۰۷/۱۷ ] [ 13:36 ] [ مسافر🍃 ]
❌ اگر روابط اقتصادی باعث اسارت سیاسی مسلمین شود، حرام و باطل است

🔴 اگر در #روابط_اقتصادی و غیر آن بر قلمرو اسلام و بلاد مسلمین، ترس آن‌‎ ‎باشد که بیگانگان بر آن #تسلط_سیاسی یا غیر سیاسی که موجب استعمار آنان یا استعمار‌‎ ‌‏بلادشان ـ ولو از جهات معنوی ـ پیدا کنند، بر همۀ مسلمین واجب است که از چنین‌‎ ‌‏روابطی اجتناب کنند و این گونه روابط #حرام می باشد.‏

‌‏🔴 اگر روابط سیاسی دول اسلامی با بیگانگان موجب استیلای آنان بر بلاد‌‎ ‌‏مسلمین یا نفوس و اموالشان شود یا موجب #اسارت_سیاسی مسلمین گردد، بر رؤسای‌‎ ‌‏دولت ها حرام است که چنین روابط و مناسباتی داشته باشند؛ و پیمان هایشان #باطل است. و‌‎ ‌‏بر مسلمین واجب است آن ها را ارشاد کنند و آنان را ولو با مقاومت منفی، به ترک این گونه‌‎ ‌‏روابط ملزم نمایند.

📚 تحریرالوسیله امام(ره)، جلد۱، احکام دفاع از اسلام و قلمروی آن، مساله ۶ و ۷

🚫❌🚫❌🚫

پیامبر اکرم (ص) : از فتنه و آزمایش در آخرالزمان نگران نباشید چرا که موجب نابودی #منافقان خواهد شد.

#fatf
#منافقین
#نفوذی
#خائنین


ادامه مطلب
[ دوشنبه ۱۳۹۷/۰۷/۱۶ ] [ 23:21 ] [ مسافر🍃 ]
 

 

ریشه‌های تاریخی اختلافات بنی‌امیه و بنی‌هاشم به کجا بر می‌گردد؟

  دو تن از فرزندان عبدمناف - جد سوم پیامبر‌ صلی الله علیه و آله و سلم - هاشم و عبدشمس نام داشتند. فرزندان هاشم را بنی‌هاشم و فرزندان عبدشمس را بنی‌امیه می‌گویند. هاشم دارای محبوبیت گسترده‌ای در میان مردم بود که باعث حسادت امیه فرزند عبدشمس شد و او به بدگویی از عموی خود پرداخت، اما با افزایش محبوبیت هاشم، امیه عموی خود را وادار به پذیرش پیمانی کرد که نتیجه‌ای جز شکست امیه و تبعید ده ساله او به شام نداشت. بدین ترتیب دشمنی بنی‌امیه نسبت به بنی‌هاشم، ریشه تاریخی دارد... 

  


ادامه مطلب
[ دوشنبه ۱۳۹۷/۰۷/۱۶ ] [ 6:39 ] [ مسافر🍃 ]
 

#خیانت♦CFT♦
متاسفانه تصویب شد...

اِنَّ الله لایُغیِّرُ مابِقَوم حَتی یُّغَیِرّ ما بِاَنفُسِهم

❌🔴

✔✔❌🚫

#بسته_توییت

⏪درسته افراد زیادی دست به دست هم میدن تا یک رای مصوب بشه...

اما وقتی پشت اراده همه شون یک لابی‌گر بزرگ وجود داره اسم این مجلس رو باید گذاشت #مجلس_یک_نفره
💬MORTEZA MESBAH

⏪ در آینده ؛
+ پدر ، چرا جلوی #FATF ایستادگی نکردید؟چرا گذاشتید تصویب بشه؟
- فرزندم ، هم فریاد زدیم هم تجمع کردیم هم به جامعه روشنگری کردیم ولی تزویر در مجلس دهم موج میزد . کسانی که حاصل تکرار یک فتنه گر بودند هم هیچ تعصبی به منافع ملی نداشتند و به آن رای دادند...
امین اسدی💬

⏪ "یا"ی #FATF در این مملکت زمانی خوانده شد که "الف"ِ #برجام در مجلسش به بار نشست.
سادگی از ما و امثال ماست که توقع داریم در "ساختاری که هیچ کس خود را در قِبال عواقب رای خود مسئول و پاسخگو نمی داند"، #FATF و امثال آن تصویب نشود.
💬ساسان زارع

⏪ باورش سخت است که این #مجلس_یک_نفره روزی جایگاه شهیدان مدرس ، دیالمه و آیت بوده
" اف ای تی اف" راه #نفوذ نیست...
نتیجه نفوذ هست!
مدافعان #FATF اگر نفهم نباشند نفوذی هستند.
💬Eshragh313

⏪+دنبال چی میگردی که اینهمه خفت و به جون میخری؟
- (انتخابات) ۱۴۰۰
+شتردرخواب...
#مجلس_یک_نفره
💬 شب آویز I R

 


ادامه مطلب
[ یکشنبه ۱۳۹۷/۰۷/۱۵ ] [ 23:30 ] [ مسافر🍃 ]
⁉️⁉️ #ما_چقدر_حسینی_هستیم؟

🔹خیلی از ماها ادّعامون میشه که بچه هیاتی هستیم.
👈 از امام حسین (ع) دم می‌زنیم و میگیم امام حسینی هستیم.


⁉ امّا واقعاً #چقدر_حسینی_هستیم؟!

✅✔✅✔✅

💢یه ملاکِ قرآنی هست، که ببینیم ما حسینی هستیم یا نه؟!

💢حضرت ابراهیم در بین انبیاء، یه جایگاه خیلی خاصّ و ویژه‌ای داشته.

🔹قرآن کریم می‌فرماید:
👈 یهودی‌ها و مسیحی‌ها با هم دعوا می‌کردند، سرِ اینکه حضرت ابراهیم یهودی بوده یا مسیحی!!

👈هر گروهی می‌خواسته خودش رو به ابراهیم بچسبونه. بگه ابراهیم از ماست، و ما ابراهیمی هستیم.

✅ یهودی‌ها می‌گفتند:
ابراهیم یهودیه
✅ مسیحی‌ها می‌گفتند:
نخیر، ابراهیم مسیحیه

💢امّا قرآن کریم می‌فرماید:
🔹چرا اینهمه دعوا می‌کنید؟؟!
🔹آخه چرا یه ذرّه فکر نمی‌کنید؟؟!
🔹اصلاً مسیحیت و یهودیت بعد از ابراهیم شکل گرفته!!
🔹چطور شما ادّعا می‌کنید که ابراهیم، یهودی بوده یا مسیحی؟!


🕋 یَا أَهْلَ الْکِتَابِ! لِمَ تُحَاجُّونَ فِی إِبْرَاهِیمَ؟!
🕋 وَ مَا أُنزِلَتِ التَّوْرَاةُ وَ الْإِنجِیلُ إِلَّا مِن بَعْدِهِ! أَفَلَا تَعْقِلُون؟!َ...
🕋 مٰا كٰانَ إِبْرٰاهِيمُ يَهُودِيًّا وَ لاٰ نَصْرٰانِيًّا وَ لٰكِنْ كٰانَ حَنِيفاً مُسْلِماً وَ مٰا كٰانَ مِنَ اَلْمُشْرِكِينَ.

💢 ای اهل کتاب! چرا درباره ابراهیم، گفتگو و نزاع می‌کنید؟! و هر کدام، او را پیرو آیین خودتان معرفی می‌کنید؟!
💢در حالی که تورات و انجیل، بعد از او نازل شده است! آیا فکر نمی‌کنید؟!
💢ابراهیم نه یهودى بود و نه نصرانى، بلکه حق گرایى فرمانبردار بود، و از مشرکان نبود.
📚 سوره آل عمران، آیات ۶۵ تا ۶۷

🌹🌹🌷🌷

 

🌹🌹حالا اینجای داستان خیلی مهمّه.

💠 قرآن می‌فرماید:
🔹خیلی دوست دارید خودتون رو به ابراهیم بچسبونید؟! باشه.

🔹اگر دوست دارید ببینید به ابراهیم نزدیک هستید یا نه، ملاکش اینه؟!


🕋 إِنَّ أَوْلَی اَلنّٰاسِ بِإِبْرٰاهِیمَ لَلَّذِینَ اِتَّبَعُوهُ...

💢 همانا سزاوارترین و نزدیکترین افراد به حضرت ابراهیم، کسانی هستند که از او تبعیّت و پیروی میکنند.
📚 آل عمران آیه ۶۸

✅✅ یعنی هر کس که عملش به ابراهیم نزدیکتر باشه، اون شخص ابراهیمی‌تره.

🌹🌹حالا ما هم اگه دوست داریم بدونیم که امام حسینی هستیم یا نه؟!
✅ اوّل به اعمال و رفتارمون نگاه کنیم..

✅✅✅ هرچی تبعیّت‌ و پیروی‌مون از امام حسین بیشتر باشه و هرچی اعمالمون به امام حسین شبیه‌تر و نزدیکتر باشه،
#حسینی‌تریم

 

[ شنبه ۱۳۹۷/۰۷/۱۴ ] [ 14:3 ] [ مسافر🍃 ]
 

🔷آیت الله اراکی (ره) فرمودند:

شبی خواب امیرکبیر را دیدم، جایگاهی متفاوت و رفیع داشت.

☀️پرسیدم چون شهیدی و مظلوم کشته شدی این مرتبت نصیبت گردید؟
با لبخند گفت: خیر.
سؤال کردم چون چندین فرقه ضاله را نابود کردی؟
گفت: نه
با تعجب پرسیدم: پس راز این مقام چیست؟
✨جواب داد: هدیه ی مولایم حسین (ع) است!✨
گفتم چطور؟

☀️ با اشک گفت:
آنگاه که رگ دو دستم را در حمام فین کاشان زدند، چون خون از بدنم میرفت تشنگی بر من غلبه کرد. سر چرخاندم تا بگویم قدری آبم دهید.

🌺 ناگهان به خود گفتم میرزا تقی خان! ۲ تا رگ بریدند اینهمه تشنگی! پس چه کشید پسر فاطمه؟ او که از سر تا به پایش زخم شمشیر و نیزه و تیر بود! از عطش حسین حیا کردم، لب به آب خواستن باز نکردم و اشک در دیدگانم جمع شد.

آن لحظه که صورتم بر خاک گذاشتند امام حسین (علیه السلام) آمد و فرمود:

✨به یاد تشنگی ما ادب کردی و اشک ریختی؛ آب ننوشیدی. این هدیه ما در برزخ باشد تا در قیامت جبران کنیم!✨

همیشه برایم سوال بود که امیرکبیر که در کاشان به شهادت رسید چگونه با امکانات آن زمان مزارش در کربلاست.
جواب، عشق به مولایش امام حسین (علیه السلام) بود

[ پنجشنبه ۱۳۹۷/۰۷/۱۲ ] [ 23:0 ] [ مسافر🍃 ]
💠 جوانان، سرمایه‌های امیدبخش کشور هستند

🔹 در طول ۴۰ سال در دوران مبارزات، این جوان‌ها بودند که توانستند آن فضای دشوار را به نفع انقلاب تغییر بدهند. در جهاد علمی از آغاز دهه‌ی ۸۰، در جهاد با تروریسم تکفیری در دهه‌ی ۹۰ و امروز هم جهاد فکری و عملی برای گشودن گره‌های اقتصادی بازهم جوان‌ها هستند.
📍حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ؛ ۹۷/۷/۱۲

🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷

🔸 جوانان متعهد سرمایه‌های امیدبخش اسلام و کشورهای اسلامی هستند. اینانند که با تعهد و سلاح و #استقامت و #پایداری می‌توانند کشتی نجات امت اسلامی و کشورهای خود باشند. و این عزیزانند که #استقلال و #آزادی و ترقی و تعالی ملتها مرهون زحمات آنان است.
📍 حضرت امام خمینی(ره) ؛ ۱۲آبان۱۳۶۰s


ادامه مطلب
[ پنجشنبه ۱۳۹۷/۰۷/۱۲ ] [ 16:29 ] [ مسافر🍃 ]

امام خواهان صلح و صفاست و براي پيشبرد مقاصد خود به زور متوسّل نمي‌شود، ولي زير بار ظلم و ستم هم نمي‌رود.

 

فرازی از وصیت‌نامهشهید ناصر رضايي

[ چهارشنبه ۱۳۹۷/۰۷/۱۱ ] [ 16:17 ] [ مسافر🍃 ]
 

مقاله نویسی جایگزین علم‌گرایی در دانشگاه‌ها/ چرا پس از چهل سال غرب‌ستیزی به غرب‌پرستی رسیدیم؟

پاسخ به مسائلی نظیر "ناکارآمدی دانشگاه‌ها و ریشه‌های آن"، "کم‌کاری‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی" و "نحوه اسلامی کردن علوم و دانشگاه‌ها" در دهمین برنامه شوکران؛

ادامه مطلب
[ چهارشنبه ۱۳۹۷/۰۷/۱۱ ] [ 16:13 ] [ مسافر🍃 ]

عنبرنسارا

"عنبر نسارا" چیست و چگونه دود آن باعث درمان بسیاری از بیماریها از جمله بیماریهای عفونی شدید می‌شود؛ پاسخ به این سؤالات را در این مطلب بخوانید.

 


ادامه مطلب
[ چهارشنبه ۱۳۹۷/۰۷/۱۱ ] [ 10:47 ] [ مسافر🍃 ]
🔴🎥 آنچه درباره ی FATF باید بدانیم؟
✖️آیا ما مجبور به پذیرش مفاد #FATF هستیم؟
❌⭕️❌⭕️❌⭕️❌
اگرمسئولین(نمایندگان مجلس) لوایح FATFراتصویب کنند #خائن به کشور.نظام.وشهدا هستند


👇👇👇👇👇

http://tabyincenter.ir/?s=fatf


ادامه مطلب
[ سه شنبه ۱۳۹۷/۰۷/۱۰ ] [ 15:21 ] [ مسافر🍃 ]
 

یکى از دعاهاى حضرت فاطمه (سلام الله علیها) این بود:
 
اَللّهُمَّ بِعِلْمِکَ الْغَیْبِ وَ قُدْرَتِکَ عَلَى الْخَلْقِ اَحْیِنى ما عَلِمْتَ الْحَیاةَ خَیْرا لى وَ تَوَفَّنى اِذا کانَتِ الْوَفاةُ خَیْرا لى. اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ کَلِمَةَ الاِْخْلاصِ وَ خَشْیَتَکَ فِى الرِّضا وَ الْغَضَبِ وَ الْقَصْدَ فِى الْغِنى وَالْفَقْرِ؛ ی
 

بارالها! به علم غیب و قدرت فراگیرت سوگند، مرا زنده بدار تا روزى که آن، براى من سودمند است و بمیران هنگامى که مرگ، به سود من باشد. خدایا اعتقاد خالص و ترس از خودت را به هنگام خوشنودى و خشم و میانه روى در حال دارایى و تهى دستى را از تو خواستارم.

 
[بحارالانوار ج 94: 225.]

ادامه مطلب
[ سه شنبه ۱۳۹۷/۰۷/۱۰ ] [ 0:35 ] [ مسافر🍃 ]
🔸 حدیثی که شفا می دهد و ایمنی از عذاب است!

امام رضا (ع) هنگام ورود به نیشابور در مورد ولایت اهل بیت این حدیث را بعنوان شرط توحید بیان فرموده است.

 امام فرمودند: «سَمِعتُ أبی موسَی بنَ جَعفَرٍ یقولُ: سَمِعتُ أبی جَعفَرَ ابنَ مُحَمَّدٍ یقولُ: سَمِعتُ أبی مُحَمَّدَ بنَ عَلِی یقولُ: سَمِعتُ أبی عَلِی بنَ الحُسَینِ یقولُ: سَمِعتُ أبِی الحُسَینَ بنَ عَلِی بنِ أبی طالِبٍ یقولُ: سَمِعتُ أبی أمیرَ المُؤمِنینَ عَلِی بنَ أبی طالِبٍ یقولُ: سَمِعتُ رَسولَ اللّهِ (ص) یقولُ: سَمِعتُ جَبرَئیلَ یقولُ: سَمِعتُ اللّهَ جَلَّ جَلالُهُ یقولُ: لا إلهَ إلَّا اللّهُ حِصنی، فَمَن دَخَلَ حِصنی أمِنَ مِن عَذابی» 
سپس زمانی که در حال گذر بودند ندا کردند: «بِشُروطِها، و أنَا مِن شُروطِها»


ادامه مطلب
[ جمعه ۱۳۹۷/۰۷/۰۶ ] [ 7:59 ] [ مسافر🍃 ]

حکایتی بزرگ و زیبا برای محبین 🕊

دکتر محمد هادی امینی (فرزند علامه امینی) می نویسد:

پس از گذشت چهارسال از فوت پدرم در شب جمعه ای قبل از اذان صبح، پدرم را در خواب دیدم.
او بسیار شاداب و خرسند بود، جلو رفتم و پس از سلام و دست بوسی گفتم: پدر جان! در آنجا چه عملی باعث سعادت و نجات شما گردید؟

پدرم گفت: چه می گویی؟

دوباره عرض کردم: آقا جان! در آنجا که اقامت دارید کدام یک از اعمال تان موجب نجات شما شد؟

کتاب الغدیر یا سایر تألیفات شما یا تأسیس بنیاد و کتابخانه امیرالمؤمنین علیه السلام؟

پدرم پاسخ داد: نمی دانم چه می گویی؟ قدری روشن تر بگو.

گفتم: آقا جان! شما اکنون از میان ما رخت بربسته ای و به جهان دیگر منتقل شده اید، آنجا کدامین عمل باعث نجات شما گردید؟

مرحوم علامه امینی تأملی نمود، سپس فرمود: فقط زیارت ابا عبدالحسین علیه السلام.

عرض کردم: شما می دانید اکنون روابط ایران و عراق تیره شده و راه کربلا بسته است، برای زیارت چه کنیم؟

فرمود: در مجالس و محافلی که جهت عزاداری امام حسین علیه السلام بر پا می شود شرکت کنید تا ثواب زیارت امام حسین علیه السلام را به شما بدهند.

سپس فرمود: پسر جان! در گذشته بارها به تو یادآور شدم و اکنون نیز توصیه میکنم که زیارت عاشورا به هیچ عنوان ترک مکن.

زیارت عاشورا بخوان و آن را وظیفه خودت بدان. این زیارت دارای آثار، برکات و فواید بسیاری است که موجب نجات و سعادتمندی تو در دنیا و آخرت می شود.
فرزند مرحوم علامه امینی ادامه می دهد: علامه امینی با کثرت مشاغل و تألیفات و مطالعات، بر این کار مواظبت کامل داشت و به خواندن زیارت عاشورا سفارش می نمود، به همین دلیل خود من سی سال است که توفیق خواندن زیارت عاشورا را دارم


🌸🌸🌸🌸🌸✨
🌿🌿🌿🌿🌿🍁

[ چهارشنبه ۱۳۹۷/۰۷/۰۴ ] [ 13:44 ] [ مسافر🍃 ]
حڪمتے داره ...

🔹وقتے ڪارے انجام نمے شه ،
حتما خیرے توش هست ...

🔹وقتے ڪسے را از دست میدے ،
حتما لیاقتت را نداشته ...

🔹وقتے تو زندگیت زمین بخورے ؛
حتماً چیزے است ڪه باید یاد بگیرے ...

🔹وقتے بیمار میشے ؛
حتماً جلوے یڪ اتفاق بدتر گرفته شده ...

🔹وقتے دیگران بهت بدے مے ڪنند ؛
حتماً وقتشه ڪه تو خوب بودن خودتو نشون بدے ...

🔹وقتے اتفاق بد یا مصیبتے برات پیش میاد ؛
حتماً دارے امتحان پس میدے ...

🔹وقتے همه‌ے درها به روت بسته میشه ؛
حتماً خدا مے خواد پاداش بزرگے
بابت صبر و شڪیبایے بهت بده ...

🔹وقتے سختے پشت سختے میاد ؛
حتماً وقتشه روحت متعالے بشه ...

❤️وقتے دلتـــــ تنگ میشه ؛
حتماً وقتشه با خداے خودت تنها باشے ...

🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸

[ سه شنبه ۱۳۹۷/۰۷/۰۳ ] [ 15:34 ] [ مسافر🍃 ]
 

حضرت محمد (صل الله علیه وآله وسلم):

 

«كانَ النَّبىُّ صلى الله عليه و آله... يُجالِسُ الفُقَراءَ وَ يُواكِلُ المَساكينَ»

در مناقب ابن شهر آشوب آمده است پيامبر خدا صلى الله عليه و آله با تهيدستان مى نشستند و با مستمندان غذا مى خوردند.

المناقب لابن شهرآشوب، ج1، ص127

[ دوشنبه ۱۳۹۷/۰۷/۰۲ ] [ 20:12 ] [ مسافر🍃 ]
⚫️ ترویج اقتصاد مقاومتی


⭕️ اقتصاد مقاومتی اندیشه‌ای است که برخواسته از آموزه‌های اقتصادی اسلام است. اسلام با دستورات خود تلاش می‌کنند که معیشت افراد و اقتصاد جامعه شکننده نباشد. اسلام برای مقابله با شکنندگی معیشت افراد دستورالعمل‌های دقیقی دارد.

⭕️ اسلام سعی می‌کند با تقویت فرهنگ کار و تلاش افراد را به تولید نافع در جامعه به منظور تامین مخارج خود و توانمندی برای انفاق در راه خدا فراخواند. البته اسلام در زمینه مصرف اصل را بر اعتدال و صرفه جویی می‌گذارد تا افراد بتوانند مازاد اموال خود را نیز برای کمک به دیگران انفاق کنند.
⭕️ اسلام با ایجاد این سبک زندگی سعی می‌کنند که معیشت افراد به واسطه حرص و طمع زیاد، مصرف‌گرایی و همچنین فراموشی دستگیری از دیگران شکننده نشود.

⭕️ ترویج سبک زندگی اقتصادی اسلامی نه تنها معیشت افراد را غیرشکننده و مستحکم می‌کند، بلکه به اقتصاد جامعه نیز ثبات و استحکام می‌بخشد. تلاش حداکثری افراد برای آبادانی و پیشرفت جامعه اسلامی، پرهیز مردم از مصرف گرایی و مشارکت داوطلبانه در فقرزدایی با انفاق اموال باعث تامین رشد اقتصادی همراه با عدالت می‌شود و این  امر موجب تداوم استحکام اقتصاد جامعه اسلامی است...

 


ادامه مطلب
[ دوشنبه ۱۳۹۷/۰۷/۰۲ ] [ 20:5 ] [ مسافر🍃 ]
امام حسین (علیه السلام )حقیقت همیشه جاویدان

#فرانسوی
L'MAM HOSSEIN(QUE LE SALUT DE DIEU SOIT SUR LUI) ESTUNE VErite eternelle

#عربی
الامام حسین (علیه السلام )حقیقه کل وقت ابدی

#انگلیسی
imam hossein alayhe salam the
ever more eternal truth

[ دوشنبه ۱۳۹۷/۰۷/۰۲ ] [ 15:10 ] [ مسافر🍃 ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

🌟بسم الله الرحمن الرحیم🌟
💚اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم💚

ذکر تعجیل فرج،رمزنجات بشر است ما بر آنیم که این ذکر جهانی بشود
""اللهم عجل لولیک الفرج""


🍃🌸باد صبا بیار نسیمی ز کوی دوست
کاین بوی دوست عالمی آباد میکند🌸🍃
موضوعات وب
امکانات وب


برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب